ID 30 day sim only £4 pm! 250 mins, 5000texts 250mb data! Potential £5 quidco too! - HotUKDeals
We use cookie files to improve site functionality and personalisation. By continuing to use HotUKDeals, you accept our cookie and privacy policy.
Get the HotUKDeals app free at Google Play

Search Error

An error occurred when searching, please try again!

Login / Sign UpSubmit
-4

ID 30 day sim only £4.00 pm! 250 mins, 5000texts 250mb data! Potential £5 quidco too!

£4.00 @ iD Mobile
Bear in mind ID is a MVNO running on 3, so make sure you get signal with them! It's a shockproof deal meaning you can cap usage on it, preset £5 cap, so if you exceed your limit you can do so up t… Read More
1iam5mith Avatar
6m, 20h agoFound 6 months, 20 hours ago
Bear in mind ID is a MVNO running on 3, so make sure you get signal with them!

It's a shockproof deal meaning you can cap usage on it, preset £5 cap, so if you exceed your limit you can do so up to £5 extra.

And yes the plan is 4G using Three's network. So that's band 3 for those of you with imported devices.

30 rolling
250 mins
5000 texts
250 mb data
£4 pm

Potentially £5 cash back with quidco too.
Great for low users.

Or for £1 pm more get 1gb data through Carphone warehouse website!
More From iD Mobile:
1iam5mith Avatar
6m, 20h agoFound 6 months, 20 hours ago
Options

All Comments

(18) Jump to unreadPost a comment
Comments/page:
1 Like #1
Excellent deal, I'll be going with this soon. Anything cheaper?
#2
3 people in our family are currently on this deal and it's great as you can download the ID app to keep an eye on usage. Can't go wrong for £1 a week with no contract. ☺
1 Like #3
WestMidlands
Excellent deal, I'll be going with this soon. Anything cheaper?
Not cheaper but if you can't get three like me then this deal is probably next best.
#4
is it not double data so 500mb ?
#5
lianne21
WestMidlands
Excellent deal, I'll be going with this soon. Anything cheaper?
Not cheaper but if you can't get three like me then this deal is probably next best.


I was just going to also suggest this. Extra £4 a month for quadruple the data allowance. Note that Plusnet mobile uses the EE 4G network, whereas iD uses Three.
1 Like #6
The Plusnet and iD deals with 1GB data for £5 are much better value unless you have non-smart phones.
1 Like #7
wildecat
The Plusnet and iD deals with 1GB data for £5 are much better value unless you have non-smart phones.

+1
#8
lianne21
WestMidlands
Excellent deal, I'll be going with this soon. Anything cheaper?
Not cheaper but if you can't get three like me then this deal is probably next best.


Thank you. I'll probably go with those. I've realised, I only kill data because I know I have it.
#9
WestMidlands
Excellent deal, I'll be going with this soon. Anything cheaper?
Spend an extra £1 and quadruple the data
#10
I went for the £5 1gb deal a few days ago. I had to deal with their CS department - wow, so amazingly inept! After dealing with 6 different people i finally got sorted and ended up being given a months free credit because of how poor their service was.
I've used ID before and hadn't had issues, ah well, it's par for the course with telecom companies!
#11
Their customer service is quite poor (more like it doesn't exist).
I had a plan from them for my daughters phone and I had months of regret. They billed me for data usage that was not used (phone was dead and in a box, but still used data??). They cut the service off and the phone still managed to use 4 gig of data - after they cut the service off!. Eventually went to Ombudsman and got back the £150 I had been billed.
The "Shock" price is also per service (phone/text/data), so a £5 limit means that you could pay up to £15 over (if you use phone + text + data).
I think my mis-billing was probably a rare fault (phone is now on three 3,2,1 PAYG and data usage is normal) but dealing with support made me want to throttle them. CPW staff refused to talk to iD Staff as well, because of how useless they said the service was.
They also send no warnings on usage either, your expected to check with the App, and it can be delayed by 24 hours.
Not saying stay away, Just saying I had a really bad experience with these guys.
#12
WestMidlands
Excellent deal, I'll be going with this soon. Anything cheaper?
Yes Virgin £3/m for the first 6 months http://www.hotukdeals.com/deals/virgin-mobile-4g-300min-ulmtd-txt-600mb-data-was-300-30-day-contract-data-roll-over-2579056
#13
jco83
is it not double data so 500mb ?

Hi jco83, this deal does not include double data so is for a total of 250Mb/ month.
#14
woldranger
I went for the £5 1gb deal a few days ago. I had to deal with their CS department - wow, so amazingly inept! After dealing with 6 different people i finally got sorted and ended up being given a months free credit because of how poor their service was.
I've used ID before and hadn't had issues, ah well, it's par for the course with telecom companies!

Hi woldranger, sorry to hear that you had a poor experience when speaking with our team. What was the issue that you were trying to get sorted at the time?
#15
xyhz123456
Their customer service is quite poor (more like it doesn't exist).
I had a plan from them for my daughters phone and I had months of regret. They billed me for data usage that was not used (phone was dead and in a box, but still used data??). They cut the service off and the phone still managed to use 4 gig of data - after they cut the service off!. Eventually went to Ombudsman and got back the £150 I had been billed.
The "Shock" price is also per service (phone/text/data), so a £5 limit means that you could pay up to £15 over (if you use phone + text + data).
I think my mis-billing was probably a rare fault (phone is now on three 3,2,1 PAYG and data usage is normal) but dealing with support made me want to throttle them. CPW staff refused to talk to iD Staff as well, because of how useless they said the service was.
They also send no warnings on usage either, your expected to check with the App, and it can be delayed by 24 hours.
Not saying stay away, Just saying I had a really bad experience with these guys.

Hi xyhz123456, this sounds very strange that you could have been charged for data when it was not used, checking the records stored by the phone is usually a good way to correlate any normal data use.
ShockProof plans can be capped at a minimum extra spend of £5 and this applies to any chargeable event. The ShockProof cap can be raised if required, up to £75 in some cases.
Were sorry to hear about the way you felt whilst dealing with customer services, your comments have been fed back to the management team.
#16
iDmobile
woldranger
I went for the £5 1gb deal a few days ago. I had to deal with their CS department - wow, so amazingly inept! After dealing with 6 different people i finally got sorted and ended up being given a months free credit because of how poor their service was.
I've used ID before and hadn't had issues, ah well, it's par for the course with telecom companies!
Hi woldranger, sorry to hear that you had a poor experience when speaking with our team. What was the issue that you were trying to get sorted at the time?
Haha! Two weeks after I posted that, you pop up and ask about my problems. "Stable door, bolting horse", anyone?!
#17
woldranger
iDmobile
woldranger
I went for the £5 1gb deal a few days ago. I had to deal with their CS department - wow, so amazingly inept! After dealing with 6 different people i finally got sorted and ended up being given a months free credit because of how poor their service was.
I've used ID before and hadn't had issues, ah well, it's par for the course with telecom companies!
Hi woldranger, sorry to hear that you had a poor experience when speaking with our team. What was the issue that you were trying to get sorted at the time?
Haha! Two weeks after I posted that, you pop up and ask about my problems. "Stable door, bolting horse", anyone?!

We understand this however we'd still appreciate your feedback if you were not able to easily get things sorted.
#18
iDmobile
woldranger
iDmobile
woldranger
I went for the £5 1gb deal a few days ago. I had to deal with their CS department - wow, so amazingly inept! After dealing with 6 different people i finally got sorted and ended up being given a months free credit because of how poor their service was.
I've used ID before and hadn't had issues, ah well, it's par for the course with telecom companies!
Hi woldranger, sorry to hear that you had a poor experience when speaking with our team. What was the issue that you were trying to get sorted at the time?
Haha! Two weeks after I posted that, you pop up and ask about my problems. "Stable door, bolting horse", anyone?!
We understand this however we'd still appreciate your feedback if you were not able to easily get things sorted.
You've had my feedback - woeful customer service!

Post a Comment

You don't need an account to leave a comment. Just enter your email address. We'll keep it private.

...OR log in with your social account

...OR comment using your social account

Top of Page
Thanks for your comment! Keep it up!
We just need to have a quick look and it will be live soon.
The community is happy to hear your opinion! Keep contributing!