Tesco Zig Zag Print Duvet Sets, Multi-coloured - Half Price Single Now £3.91, Double £4.89, King £5.87 @ Tesco - HotUKDeals
We use cookie files to improve site functionality and personalisation. By continuing to use HotUKDeals, you accept our cookie and privacy policy.
Get the HotUKDeals app free at Google Play

Search Error

An error occurred when searching, please try again!

Login / Sign UpSubmit
403Expired

Tesco Zig Zag Print Duvet Sets, Multi-coloured - Half Price Single Now £3.91, Double £4.89, King £5.87 @ Tesco

£3.91 @ Tesco Direct
This duvet set comes in a multi-colour arrangement complete with a printed design. It is made from 52% polyester, 48% cotton and is machine washable. This set of a duvet cover and 2 housewife pillows …
whizzkid Avatar
7y, 2m agoFound 7 years, 2 months ago
This duvet set comes in a multi-colour arrangement complete with a printed design. It is made from 52% polyester, 48% cotton and is machine washable. This set of a duvet cover and 2 housewife pillows can also be tumble dried.
More From Tesco Direct:

All Comments

(31) Jump to unreadPost a comment
Comments/page:
1 Like #1
http://direct.tesco.com/pi/Enlarge/0/SS09205-1660TPS400173.jpg
#2
As someone who normally goes with plain 'safe' colours, i must admit i'm tempted to add a little colour for a change :thumbsup:

** ordered with a tesco mobile phone for 1000 free points and free delivery**.
#3
Hmm......Thanks, was looking for duvet covers, hope our local store have them
#4
Nice :thumbsup:
#5
Bargain for a king size set. Heat n rep.
#6
Thank you - needed a few cheap duvet sets :thumbsup:

H&R
#7
Ordered a couple of singles too.

Handy if you change colour of bedroom - no need to change duvet covers :-D
#8
thanks ordered a double and single collect fom store for free on Thursday
#9
Can never have enough King-size quilt covers so I'll defin be buying a set at this price :D
#10
Heat + Rep, but that sure is a fugly cover and cheap it might be, but 52% Polyester :?
#11
Wow, they are cheap but geez, they are hideous. Imagine getting in from a night out feeling a little worse for wear and then having to look at that! I think I'd be sick.
#12
I really like this, love bright colours. Gonna order one now. cheers! h+r
#13
Really stupid question, but, is this a duvet as well as the cover? Or just a cover? I've never really brought one of these before :$
#14
Neological
Really stupid question, but, is this a duvet as well as the cover? Or just a cover? I've never really brought one of these before :$


It's just the Cover and Pillowcases set. You'll need a Duvet to put in there
#15
covers only ;p
#16
Ah cheers guys, feel a bit of a fool lol. I'm not sure whether I'd spend a fiver, on this tbh, probs a good deal though. I know Ive got a 13 tog duvet, so I don't know whether it would all be compatible or w/e, mum usually does this stuff! lol
1 Like #17
Neological
Ah cheers guys, feel a bit of a fool lol. I'm not sure whether I'd spend a fiver, on this tbh, probs a good deal though. I know Ive got a 13 tog duvet, so I don't know whether it would all be compatible or w/e, mum usually does this stuff! lol


Don't worry, we all had to learn new things at some point (and some of us still are). Before you buy one, you should check the size of your duvet.

This might be useful for you:

Single size duvet
This size duvet is manufactured to cover a single bed of dimensions 90 cm x 190 cm (3ft x 6ft 3 inches) with a duvet size of 135 cm x 200 cm (53 inches x 79 inches).
Double size duvet
This will fit a bed size of around 135 cm x 190 cm (4ft 6 inches by 6ft 3 inches) with a duvet measuring 200 cm x 200 cm (79 inches x 79 inches).
King-size duvet
This duvet is 225 cm x 220 cm (89 inches x 87 inches) and will fit a bed of 150 cm x 200 cm (5ft x 6ft 6 inches).
Super king size duvet
Manufactured to cover a bed measuring 180 cm x 200 cm (6ft x 6ft 6 inches) a super king-size duvet measures 260 cm x 220 cm (102 inches x 87 inches).

:thumbsup:
#18
great covers if your tripping:w00t:
#19
greencode
Wow, they are cheap but geez, they are hideous. Imagine getting in from a night out feeling a little worse for wear and then having to look at that! I think I'd be sick.


And the beauty is - you won't be able to see it next morning.

Perfect! :-D:p:thumbsup:
#20
Ordered two of these for my teenagers room, he said they look cool (plus an improvement to the nice safe teal one I had in mind for him!!) Picking up in store on Thurs so bargain, under a tenner for 2 double duvet covers. Thanks OP!!:thumbsup:
#21
Neological
Really stupid question, but, is this a duvet as well as the cover? Or just a cover? I've never really brought one of these before :$


:giggle::giggle:

sorry!
#22
Neological
Really stupid question, but, is this a duvet as well as the cover? Or just a cover? I've never really brought one of these before :$


Do you need a duvet? Tescodirect do sell them but you might want to shop around.

My Husband and I bought two last year and found Dunelm Mill to be the cheapest. http://www.dunelm-mill.com/

If this is your first duvet purchase it can be a bit of a minefield but I'll try and help if you have any questions. You can always send me a private message on here if you don't want your business broadcast. :)

If you need a laugh then watch this vid from Rhod Gilbert about buying duvets.

http://www.youtube.com/watch?v=hwpwMS4dGxk
#23
Neological
Ah cheers guys, feel a bit of a fool lol. I'm not sure whether I'd spend a fiver, on this tbh, probs a good deal though. I know Ive got a 13 tog duvet, so I don't know whether it would all be compatible or w/e, mum usually does this stuff! lol


Me again. Sorry, don't know how I missed this posting but the same still applies. Feel free to message me if I can help.

The tog size won't affect the size of cover you need only the physical size, ie single, double or kingsize.

With regard to not spending a fiver on it, well to be honest you won't get one cheaper, its just whether you like the colour scheme. Or indeed if you actually want/need a new cover.
#24
Cheap price for king size - not fussed about colour!

We only have double bed, but kingsize duvet is a must have to avoid duvet theft in the middle of the night - plenty to go round!!!!
#25
Does anyone know where I can buy some cheap sheets for my bed? Its a single bed. Nearest store has them for like £10 a sheet and was just wondering if you can get them cheaper.

Thanks
#26
Not my kind of colour
#27
edixon83
Cheap price for king size - not fussed about colour!

We only have double bed, but kingsize duvet is a must have to avoid duvet theft in the middle of the night - plenty to go round!!!!



Yep, us too! :)

'im indoors still manages to take it with him when he turns over but I'm wise to it now and if I haven't got a hand free I've been known to grab the duvet in my teeth :-D
#28
l33t-krew
Does anyone know where I can buy some cheap sheets for my bed? Its a single bed. Nearest store has them for like £10 a sheet and was just wondering if you can get them cheaper.

Thanks



Dunelm Mill has fitted single sheets from £3.99 and flat sheets from £3.49 (the flat ones say they are in the sale which is only on for a few more days)
#29
What are Flat sheets?

Thanks
#30
l33t-krew
What are Flat sheets?

Thanks


Ones you have to tuck in yourself as opposed to 'fitted sheets' which have that shaped elasticated bit on their corners to fit over the ends of the mattress.
#31
Its not in the tesco direct catalogue, so can only be bought from stores that have them there (the largest stores)

Post a Comment

You don't need an account to leave a comment. Just enter your email address. We'll keep it private.

...OR log in with your social account

...OR comment using your social account

Looking for Twitter login?
Top of Page
Thanks for your comment! Keep it up!
We just need to have a quick look and it will be live soon.
The community is happy to hear your opinion! Keep contributing!