Acer Aspire notebook laptop help please - HotUKDeals
We use cookie files to improve site functionality and personalisation. By continuing to use HotUKDeals, you accept our cookie and privacy policy.
Get the HotUKDeals app free at Google Play

Search Error

An error occurred when searching, please try again!

Login / Sign UpSubmit

Acer Aspire notebook laptop help please

£0.00 @ Acer
my daughter got an acer notebook lpatop thingy for christmas yeah ? well i tried to put Avast on it for her from download.com but its different to any other pc iv ever used cos when you downloa… Read More
nicki3668 Avatar
suspended8y, 6m agoPosted 8 years, 6 months ago
my daughter got an acer notebook lpatop thingy for christmas yeah ?

well i tried to put Avast on it for her from download.com

but its different to any other pc iv ever used cos when you download a file it doesnt give you the options im used to i.e ... save .. or run as

its a bit different and says open with firefox or
save to disc

so when i try to save to disk and then goto the file and open it ... so it can run through the set up thing .... NOTHING ! ... i have tried 3 different programs ... and all the same thing ... once its downloaded ... theres an otion that says open but when i click it it stays red and does sweet FA !!

iv never had this with any pc before and iv had a fair few even 3 laptops .. so if anyones got an acer aspire and knows what im doing wrong could you help me please ?
i need her to have some virus protection and she is desperate to go on the internet
thanks guys for any help x
Other Links From Acer:
nicki3668 Avatar
suspended8y, 6m agoPosted 8 years, 6 months ago
Options

All Comments

(8) Jump to unreadPost a comment
Comments/page:
1 Like #1
if it's an aspire one netbook running linux (you didn't mention model or operating system etc) then TBH you don't need an antivirus as linux OS doesn't get hit with them

been running my aspire one for a few months now - have no fear
#2
scrumpypaul
if it's an aspire one netbook running linux (you didn't mention model or operating system etc) then TBH you don't need an antivirus as linux OS doesn't get hit with them

been running my aspire one for a few months now - have no fear


If it is running Linux and she doesn't know anything about it then she needs to either take it back or get XP or Vista put on it.
#3
If Santa provided it, I'd write to him and ask his advice, although it might take a year to get a reply. :w00t:
suspended#4
scrumpypaul
if it's an aspire one netbook running linux (you didn't mention model or operating system etc) then TBH you don't need an antivirus as linux OS doesn't get hit with them

been running my aspire one for a few months now - have no fear


ooo your an angel thanks just looked on the box and it says this

acer aspire one
model LG5
512 MB DDR2

ect ect and then

softload ; Linux<<<<<<<<<


so does that mean she shouldnt have to bother with avast and all that carp?

thanks for you help mwah xxx :-D
1 Like #5
Linux is the Operating System installed on your Acer One, yes it is very different from say XP. However IMO, is perfect for your Daughters needs :thumbsup:
1 Like #6
awww nicki im soooo jealous, i want one but santa wasnt kind to me :cry:
#7
nicki - no need at all to bother with an antivirus - just set up the wireless connection or whatever and let her enjoy it

the little aspire one has enough going for it to suit her needs no doubt

glad to help
suspended#8
zermattbusby
Linux is the Operating System installed on your Acer One, yes it is very different from say XP. However IMO, is perfect for your Daughters needs :thumbsup:



aww thanks hun i was getting me panties in a right twist over it and she was gettin cross cos she wanted to go online lol thanks alot
loupomm
awww nicki im soooo jealous, i want one but santa wasnt kind to me :cry:


aww darling i know i want one too ... its so posh and mega quick ... thanks for the card by the way babes mwah xx i hope your day went ok in the end xx oh and jenna bough me home one of your liquers oh my god yummmm !! lol :w00t:

scrumpypaul
nicki - no need at all to bother with an antivirus - just set up the wireless connection or whatever and let her enjoy it

the little aspire one has enough going for it to suit her needs no doubt

glad to help


aww thanks hun she is all set up now on the wireless yay! no more grumpy 16 year old strops lol xx

Post a Comment

You don't need an account to leave a comment. Just enter your email address. We'll keep it private.

...OR log in with your social account

...OR comment using your social account

Thanks for your comment! Keep it up!
We just need to have a quick look and it will be live soon.
The community is happy to hear your opinion! Keep contributing!