Anyone have a Samsung U600? - Battery? - HotUKDeals
We use cookie files to improve site functionality and personalisation. By continuing to use HUKD, you accept our cookie and privacy policy.
Get the HUKD app free at Google Play

Search Error

An error occurred when searching, please try again!

Login / Sign UpSubmit

Anyone have a Samsung U600? - Battery?

Deal4Me Avatar
9y, 3m agoPosted 9 years, 3 months ago
How long does your battery last?

Mine don't last more than 2 days. My brightness is set on low, and the keypad light comes on after 9pm aswell.

I text and call quite a bit, but compared to other phones Ive used, I usually get 3+ days before I need to charge again.

I don't use the MP3 player, or the camera much.

Thanks
Tags:
Other Links From Samsung:
Deal4Me Avatar
9y, 3m agoPosted 9 years, 3 months ago
Options

All Comments

(18) Jump to unreadPost a comment
Comments/page:
#1
massmail666
just got mines last week and the battery seems fine lasts me about 4-5 days!


i do keep it on silent tho, because i hate the keypad tone!


Wow that is good, looks like I need to buy a new battery?

Yeah, I hate that, I turn it off.

My phone is also on silent 50% of the time.

Sounds like a battery problem for me?
#2
massmail666
did u charge it up fully when u got it?


Yup, left it overnight, never touched it until I made sure it was fully charged.
#3
Carphone Warehouse, about 2-3 weeks ago? £160 I think it was with £10 top-up.

Would take it back, but don't want the hassle of backing up stuff etc etc.

Rather buy a new battery if thats the case!
#4
take it back in i have before the should just give / order you a new free battery
banned#5
take it back to the carphone warehouse and say can you just swop the battery over they should do it

well a NEW original battery will cost alot
stop being lazy and back it up :)
#6
battery's seem to be going for £4 deliverd on ebay but when u pay that sort of money ud expect carphone warehouse to sort the problem out!
#7
It was new.

oooo if they let me swap the battery, that'd be great! I seen a battery on ebay I think it was £7 ish?

It says genuine, but I'm guessing its not!
banned#8
I have a U600...and yeah i get bad battery life...similar to you.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&safe=off&q=u600+battery+short&btnG=Search&meta=

It seems common aswell...
#9
all samsungs r ****
banned#10
HU5TLER
all samsungs r ****

i dont know what you said because of the * but i can only imagine it was something good about samsungs :)
#11
lol i mean cr4p with battery lifes the worse one was i300 oh my days i paid 180 or something had it for about 8 months sold it for 80 quid !!!! the battery life lasted 2 hours playing songs or something it was totally rubbish.
#12
I think the phones great. Most gorgeous phone available imo.

Just gotta sort the battery, then it'll be a near perfect phone :)
banned#13
i just bought a samsung how do i make the battery life last longer?
#14
Is it the U600? If so, and your battery doesn't last, it appears to be a common prob
banned#15
no its an e900 :)
#16
I haven't got one, but Id guess at setting brightness on lowest, can you set a timer on when you want the keypad on?

Limit use of features, bluetooth off unless needed.
banned#17
cheers :-D
#18
u can buy long lasting batterys off ebay if im correct

Post a Comment

You don't need an account to leave a comment. Just enter your email address. We'll keep it private.

...OR log in with your social account

...OR comment using your social account

Thanks for your comment! Keep it up!
We just need to have a quick look and it will be live soon.
The community is happy to hear your opinion! Keep contributing!