music video creator questions for technods - HotUKDeals
We use cookie files to improve site functionality and personalisation. By continuing to use HotUKDeals, you accept our cookie and privacy policy.
Get the HotUKDeals app free at Google Play

Search Error

An error occurred when searching, please try again!

Login / Sign UpSubmit

music video creator questions for technods

£0.00 @
hey guys as some of you may know i'm not very technically minded and wanna make my own videos using vid's and music so basically i wanna mix some images like video clips and run music kinda like a mus… Read More
nitelighter Avatar
8y, 3w agoPosted 8 years, 3 weeks ago
hey guys as some of you may know i'm not very technically minded and wanna make my own videos using vid's and music so basically i wanna mix some images like video clips and run music kinda like a music video

so whats the best app to use (regardless of free or paying prog)
i am clueless and was told of one but its not pickin up my avi's i converted from my camcorder so am not impressed

any thoughts advice would be greatly helpful
cheers and remember i'm no techie
nitelighter Avatar
8y, 3w agoPosted 8 years, 3 weeks ago
Options

All Comments

(6) Jump to unreadPost a comment
Comments/page:
1 Like #1
Pinnacle Studio is pretty easy to use. Just drag and drop. Cyberlink have a similar program.
#2
cheers mate rep added will check it out
1 Like #3
There'll be loads of programs I would think but I personaly know of 2 . 1 lets you add your video and it mixes it up and adds effects automatically, cannot think of it's name though ,but can find out as I have it on a PC and 2 is a one by Magix .It lets you add video ,stills and music ,just like a video editing package but has some spectacular effects ,does titles ,fades and will render the finished result as a .wmv .I then use Sonic to put it onto a DVD.The magix program has a built in Synth and Drum machine and is very easy to use . Pity I could'nt show you what it does as I have one or two videos that I've made with this program.Best thing too ,it was free with a mag disk ,a fully working demo that does'nt time out.
#4
ricko
There'll be loads of programs I would think but I personaly know of 2 . 1 lets you add your video and it mixes it up and adds effects automatically, cannot think of it's name though ,but can find out as I have it on a PC and 2 is a one by Magix .It lets you add video ,stills and music ,just like a video editing package but has some spectacular effects ,does titles ,fades and will render the finished result as a .wmv .I then use Sonic to put it onto a DVD.The magix program has a built in Synth and Drum machine and is very easy to use . Pity I could'nt show you what it does as I have one or two videos that I've made with this program.Best thing too ,it was free with a mag disk ,a fully working demo that does'nt time out.


yeah i've got my mitts on magix lets hope i can work it right lol

rep added as a thanks !
1 Like #5
Sony Vegas is excellent but if it's only basic stuff you could always have a go with the free Windows MovieMaker:thumbsup:
#6
yipykayay
Sony Vegas is excellent but if it's only basic stuff you could always have a go with the free Windows MovieMaker:thumbsup:


rep added cheers mate

Post a Comment

You don't need an account to leave a comment. Just enter your email address. We'll keep it private.

...OR log in with your social account

...OR comment using your social account

Thanks for your comment! Keep it up!
We just need to have a quick look and it will be live soon.
The community is happy to hear your opinion! Keep contributing!