Singstar or Lips?? - HotUKDeals
We use cookie files to improve site functionality and personalisation. By continuing to use HUKD, you accept our cookie and privacy policy.
Get the HUKD app free at Google Play

Search Error

An error occurred when searching, please try again!

Login / Sign UpSubmit

Singstar or Lips??

StudentJo Avatar
7y, 10m agoPosted 7 years, 10 months ago
Ok, I am a massive fan of karaoke and have played both of these games but not for long enough (or in any fit state) to make any sort of comparison. Does anyone have an opinion on which game is best??

I am looking to buy an xbox or a PS3 and I am ashamed to say that this will be a significant factor in my purchasing decision. All opinions welcome!
Tags:
StudentJo Avatar
7y, 10m agoPosted 7 years, 10 months ago
Options

All Comments

(25) Jump to unreadPost a comment
Comments/page:
#1
I played Lips on the 360 at New Years and Singstar on the PS3 last weekend...Lips is better. Although Singstar has more songs on the disc and its so cheap to download from the marketplace, although you have to credit you account, lowest you can credit is £5.
#2
well, i have only ever played lips on xbox which i love coz i am a huge fan of singing myself :)
#3
i have a friend who plays these kinda games!!!

he loves playin them with his family friend etc....he has played singstar since PS2 days and still loves it...

tired lips for a week after christmas...says its terrible

so from what ive heard singstar is by far better than lips!
#4
Lips is definately the best!
#5
Meadsy4742
I played Lips on the 360 at New Years and Singstar on the PS3 last weekend...Lips is better. Although Singstar has more songs on the disc and its so cheap to download from the marketplace, although you have to credit you account, lowest you can credit is £5.


Is the marketplace on Xbox or PS3? I have heard that Singstar is better at telling how well you are singing do you think this is true?
#6
we have singstar and gotta say I love it. Love they now have shed loads of songs for you to download!! For ages there was nothing and you were stuck with pretty much just what was on the disc. Wish they had cordless mics though. Its kinda hard to dance along when the wire gets in the rd :lol:
#7
StudentJo
Is the marketplace on Xbox or PS3? I have heard that Singstar is better at telling how well you are singing do you think this is true?


Erm....well it depends, Lips has difficulties and stuff. Singstar is quite hard...although I was pretty damn drunk. The PS3 marketplace is cheap :)
#8
lyndsbowes
well, i have only ever played lips on xbox which i love coz i am a huge fan of singing myself :)


Hi Lynds! Congratulations on your 10,000 post!:thumbsup:
#9
StudentJo
Hi Lynds! Congratulations on your 10,000 post!:thumbsup:


thank you sweetie xx
#10
StudentJo
Hi Lynds! Congratulations on your 10,000 post!:thumbsup:


yeah woohooo :congrats

and xbox is cheaper if thats the only game you wanna play or search superdrug deal on here x factor karaoke £9.99

http://www.hotukdeals.com/forums/showthread.php?t=323915
#11
dontasciime
yeah woohooo

and xbox is cheaper if thats the only game you wanna play or search superdrug deal on here x factor karaoke £9.99


wohoooo thx hunny :thumbsup:
#12
Meadsy4742
Erm....well it depends, Lips has difficulties and stuff. Singstar is quite hard...although I was pretty damn drunk. The PS3 marketplace is cheap :)


LOL that is why I can't remember much about singstar. What do you think is better about lips?
#13
jennybubbles
we have singstar and gotta say I love it. Love they now have shed loads of songs for you to download!! For ages there was nothing and you were stuck with pretty much just what was on the disc. Wish they had cordless mics though. Its kinda hard to dance along when the wire gets in the rd :lol:


Can't you get cordless? That's a bummer
#14
StudentJo
LOL that is why I can't remember much about singstar. What do you think is better about lips?


Its just got that new feel to it, Singstars been knocking around since 07. The mic's on Singstar are wired, or the ones we used were, Lips mic's are wireless and are just plain funky. My mate was able to do upstairs to the toilet with his mic and still sing - don't even ask why he took the mic to the bathroom, it was a very, very drunken NYE
#15
Meadsy4742
Its just got that new feel to it, Singstars been knocking around since 07. The mic's on Singstar are wired, or the ones we used were, Lips mic's are wireless and are just plain funky. My mate was able to do upstairs to the toilet with his mic and still sing - don't even ask why he took the mic to the bathroom, it was a very, very drunken NYE


HA HA! That is classic, no excuses for pausing the game now!
#16
StudentJo
HA HA! That is classic, no excuses for pausing the game now!


Yep, also, one person could just be singing a song and all you have to do is literally grab the other mic coming back from the kitchen with a drink, shake the mic about and it lights up and you can join it....also, the people sitting around watching or talking can use the controllers to make drum noises, people clapping and stuff....its soooo funny :D
#17
Meadsy4742
Yep, also, one person could just be singing a song and all you have to do is literally grab the other mic coming back from the kitchen with a drink, shake the mic about and it lights up and you can join it....also, the people sitting around watching or talking can use the controllers to make drum noises, people clapping and stuff....its soooo funny :D


Do you know if you can get more tracks for it? I am very glad you are saying it is better cos I don't really wanna shell out for a PS3, too much money and not many games different as far as I can see.
#18
StudentJo
Do you know if you can get more tracks for it? I am very glad you are saying it is better cos I don't really wanna shell out for a PS3, too much money and not many games different as far as I can see.


lips tracks can be dl. i think they are bringing more songs out as time goes by..not alot out atm. but it did only come out at xmas.. plus you can add ure own fav songs to the game - they just dont have lyrics on the screen that way, but if u know the song well enough then its still fun..(if that made any sense)
1 Like #19
StudentJo
Do you know if you can get more tracks for it? I am very glad you are saying it is better cos I don't really wanna shell out for a PS3, too much money and not many games different as far as I can see.


I think they have 3 different starter packs but don't quote me. Theres also a few available on the xbox live marketplace, I think they were planning on releasing at least a song a week, but you can put your own music on using an iPod or an external HDD, it just dosen't have the lyrics or the video on screen. :thumbsup:
#20
MissRoo
lips tracks can be dl. i think they are bringing more songs out as time goes by..not alot out atm. but it did only come out at xmas.. plus you can add ure own fav songs to the game - they just dont have lyrics on the screen that way, but if u know the song well enough then its still fun..(if that made any sense)


Got it! Well thanks for the advice! Much appreciated :thumbsup:
#21
Meadsy4742
I think they have 3 different starter packs but don't quote me. Theres also a few available on the xbox live marketplace, I think they were planning on releasing at least a song a week, but you can put your own music on using an iPod or an external HDD, it just dosen't have the lyrics or the video on screen. :thumbsup:


Thanks Meadsy! I think you have convinced me, have some rep
1 Like #22
StudentJo
Got it! Well thanks for the advice! Much appreciated :thumbsup:


no probs. i have it myself.. love meowing along (cant sing :p ) but its fun.. and like Meadsy ses all your friends can join in, so its a good party game.

i havent tried singstar tho so cant compare....
#23
StudentJo
Thanks Meadsy! I think you have convinced me, have some rep


Woo....much appreciated. Lips forever :D
#24
MissRoo
no probs. i have it myself.. love meowing along (cant sing :p ) but its fun.. and like Meadsy ses all your friends can join in, so its a good party game.

i havent tried singstar tho so cant compare....


See that's my problem, singstar is the one I haven't played barely at all! In fairness I don't think I can afford a PS3 at the min anyway so I'm glad everyone else is loving lips!
#25
StudentJo
See that's my problem, singstar is the one I haven't played barely at all! In fairness I don't think I can afford a PS3 at the min anyway so I'm glad everyone else is loving lips!


well game variety can be similar for both consoles anyway.. but yes, its a great game :thumbsup:

Post a Comment

You don't need an account to leave a comment. Just enter your email address. We'll keep it private.

...OR log in with your social account

...OR comment using your social account

Thanks for your comment! Keep it up!
We just need to have a quick look and it will be live soon.
The community is happy to hear your opinion! Keep contributing!