Unfortunately, this deal is no longer available
AMD Ryzen 5 3600X 3.8GHz 6 Core £199.99 @ CCL
280° Expired

AMD Ryzen 5 3600X 3.8GHz 6 Core £199.99 @ CCL

43
Posted 29th Nov 2019

This deal is expired. Here are some options that might interest you:

3rd Gen AMD Ryzen™ processors are built using the world’s most advanced
7nm manufacturing technology. Paired with Wraith coolers, AMD Ryzen™
processors deliver game-winning performance while keeping your system
astonishingly cool & quiet. Ryzen™ processors neural-net
intelligence can adapt to your workload. That’s the advantage you gain
when you own the world’s most advanced processor for gaming


considering this is £20 on top of the base price of the 3600 (subject to anyone finding any offers or TCB and so on "see comments below now"..) however still well worth the extrai if them codes aint working for the 3600 and u do get a free Game "borderlands"

either "outerworlds" or "borderlands" & 3 months xbox Game pass, so advisable to get the Borderlands due to outerworlds free under xbox game pass,

additonal offer on Xbox GamePass if u sign up with payment details + 1 additonal free month on top of the 3 month code.

This 3600x comes with a better cooler then the 3600 if running stock, must agree the 3600 is better value when the gap was bigger between the 2, but stock users can take advantage of this sweet CPU at this price and wont regret it.

also long term use on resale value, a system with a 3600x would sell quicker and more then a 3600,....... example: 2600x /2600 used systems taken in to account today... as well as majority of folks jumped for the 3600 then the 3600x where as 2600x exceeeded the 2600 so its likely the 3600x upon resale will stand out better.
Community Updates
CCLOnline Deals
If you click through or buy, retailers may pay hotukdeals some money, but this never affects which deals get posted. Find more info in our FAQs and About Us page.

Groups

43 Comments
Best deal for this we’ll get today you think?
1-3% performance gain isn't worth price difference.. yet. Best would be to wait for 3600 to drop under 170. That would be great value purchase.
TankDeal29/11/2019 07:36

1-3% performance gain isn't worth price difference.. yet. Best would be to …1-3% performance gain isn't worth price difference.. yet. Best would be to wait for 3600 to drop under 170. That would be great value purchase.[Video]


It can be overclocked so not worth the cost over the regular 3600. All I need is the 3600 to finish my build, I wait all week for a black friday deal on one and there is nothing. I guess we have to hope that there is a sub £170 offer by Monday....
It's slight more then 1-2%.
If into overclocking yeah get the cheaper with a custom heatsink...

But stock: poor fan vs excellent better fan.
Faster on stock. For only 20 extra ish.

Plus when it comes to resale.

Just like the 2600X / 2600.... in the used market.

2600X system sell for more then £20 extra

When you also come to the selling it is lists ing will stand out more vs the thousand of 3600 sold.
Edited by: "sarden84" 29th Nov 2019
I think the 2xxx series is where the value will be when it comes to deals, not these 3xxx series CPUs
Wrong cpu, I need the 3600 to drop on price!
habylab29/11/2019 07:49

I think the 2xxx series is where the value will be when it comes to deals, …I think the 2xxx series is where the value will be when it comes to deals, not these 3xxx series CPUs


I think you are right, I have feelings that 3xxx won't drop much...
Y'all could've had a 3600 for £167.52 - LINK!
pcgamer201429/11/2019 07:57

I think you are right, I have feelings that 3xxx won't drop much...


2600, 2600x and the 2700 are the ones that could seriously drop today.
habylab29/11/2019 08:37

Hassle that from Germany.


Yep super duper hassle, the effort of typing Amazon.de instead of typing Amazon.co.uk..
Uncommon.Sense29/11/2019 08:42

Yep super duper hassle, the effort of typing Amazon.de instead of typing …Yep super duper hassle, the effort of typing Amazon.de instead of typing Amazon.co.uk..


The hassle is fee free card to get the price down to 167.
pcgamer201429/11/2019 08:55

The hassle is fee free card to get the price down to 167.


Not having a fee free currency card is a bit odd to be honest. I guess if you never go abroad, or never buy anything in a foreign currency, or just prefer paying more for the same then maybe you wouldn't have one. However given that this post is on a deal site where people look to save money, when and where they can, I would expect the 'hassle' would be seen as opportunity to save a bit more if you don't already.
habylab29/11/2019 08:01

2600, 2600x and the 2700 are the ones that could seriously drop today.


And yet nothing of note yet! I'm waiting on 2700x all week long.
steve_bezerker29/11/2019 09:16

And yet nothing of note yet! I'm waiting on 2700x all week long.


I know, hoping something comes up today somehow.
Uncommon.Sense29/11/2019 09:01

Not having a fee free currency card is a bit odd to be honest. I guess if …Not having a fee free currency card is a bit odd to be honest. I guess if you never go abroad, or never buy anything in a foreign currency, or just prefer paying more for the same then maybe you wouldn't have one. However given that this post is on a deal site where people look to save money, when and where they can, I would expect the 'hassle' would be seen as opportunity to save a bit more if you don't already.


There's brand new 3600s going on eBay with offers accepted for the same price or lower. Just get it from there.
habylab29/11/2019 09:21

There's brand new 3600s going on eBay with offers accepted for the same …There's brand new 3600s going on eBay with offers accepted for the same price or lower. Just get it from there.


can you give a link pls?
TankDeal29/11/2019 07:36

1-3% performance gain isn't worth price difference.. yet. Best would be to …1-3% performance gain isn't worth price difference.. yet. Best would be to wait for 3600 to drop under 170. That would be great value purchase.[Video]


Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 spend for new customers if you’re interested.
Edited by: "Yuny_A" 29th Nov 2019
Yuny_A29/11/2019 09:47

Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 sp …Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 spend for new customers if you’re interested.


How did you get that did you enter ancode?
deeman18029/11/2019 09:52

How did you get that did you enter ancode?


Yeah mate ‘PAQ96’ at checkout on your first credit order.
39178297-c9xVb.jpg
Yuny_A29/11/2019 09:56

Yeah mate ‘PAQ96’ at checkout on your first credit order. [Image]


Ha thanks your a star got it £153 probably best way atm
deeman18029/11/2019 10:16

Ha thanks your a star got it £153 probably best way atm


No problem! And yeah definitely can’t see dropping anywhere near this price haha enjoy
@Yuny_A so this is paid by credit? Assume a pay monthly thing?
Josef_Maslanka29/11/2019 10:44

@Yuny_A so this is paid by credit? Assume a pay monthly thing?


You can pay however you want. Straight away or buy now pay later have a look at their terms and conditions to avoid paying any interest
@Yuny_A cheers I'll have a look into it, I'm guessing it does come with a cooler even it doesnt say in the description?
Josef_Maslanka29/11/2019 10:52

@Yuny_A cheers I'll have a look into it, I'm guessing it does come with a …@Yuny_A cheers I'll have a look into it, I'm guessing it does come with a cooler even it doesnt say in the description?


haha yeah all AMD processors have the stock cooler included 👊
Josef_Maslanka29/11/2019 10:52

@Yuny_A cheers I'll have a look into it, I'm guessing it does come with a …@Yuny_A cheers I'll have a look into it, I'm guessing it does come with a cooler even it doesnt say in the description?


They all do.

3600x is bigger n better.
3600 = worst one out of all
Yuny_A29/11/2019 09:47

Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 sp …Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 spend for new customers if you’re interested.


I never knew very sold CPUs! I already have an account so out of luck.
Fairly sure there isn't gonna be any better deals than 178.99 on Amazon this BF/Cyber Monday (for the 3600)
Edited by: "magiccoupons" 29th Nov 2019
Yuny_A29/11/2019 09:47

Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 sp …Yep. Managed to pick the 3600 up for £150 on very with the £50 off £100 spend for new customers if you’re interested.



Top find!!!!
Yuny_A29/11/2019 09:56

Yeah mate ‘PAQ96’ at checkout on your first credit order. [Image]


Anyone know if this code is still valid for them? Registered new account but says code is invalid when getting to the checkout
isaachuntuk29/11/2019 17:37

Anyone know if this code is still valid for them? Registered new account …Anyone know if this code is still valid for them? Registered new account but says code is invalid when getting to the checkout


You have to buy now pay over 6 months.
placidsheep29/11/2019 17:46

You have to buy now pay over 6 months.

Hmm, I tried to pay in full when I attempted previously. I'll try it from my PC later. Cheers
isaachuntuk29/11/2019 17:58

Hmm, I tried to pay in full when I attempted previously. I'll try it from …Hmm, I tried to pay in full when I attempted previously. I'll try it from my PC later. Cheers


Pay over 6months then just pay it off instantly.
The games worth £20 so its only £10 more than the 3600 for a better cooler and its 3-5% faster?
Also available on Amazon for the same price
habylab29/11/2019 07:49

I think the 2xxx series is where the value will be when it comes to deals, …I think the 2xxx series is where the value will be when it comes to deals, not these 3xxx series CPUs

New generation is 7nm. Less voltage. Less heat.
darrencook29/11/2019 22:31

New generation is 7nm. Less voltage. Less heat.


So? I don't read about heating issues and I don't game.
habylab29/11/2019 22:33

So? I don't read about heating issues and I don't game.


Better for your power bill. And pcie v4

(Google the speed of nvme drives on Pcie v4)
Post a comment
Avatar
@
    Text