Element Gaming Beryllium Mechanical Kailh RED Switch Gaming Keyboard (Individual LED lit keys) + Free Mousemat £39.99 Delivered @ Ebuyer
303°Expired

Element Gaming Beryllium Mechanical Kailh RED Switch Gaming Keyboard (Individual LED lit keys) + Free Mousemat £39.99 Delivered @ Ebuyer

Editor 27
Editor
Found 9th Mar 2017
Brill price for a mechanical keyboard, they are Kailh reds, which stack up pretty well against the Cherry MX equivalent. I dare say some wouldn't really notice the difference, obviously depends on what you're accustomed to. At this price, I think it's well worth it.

Comes with 8 blue key caps to pop over certain keys that you may want to highlight. Most would likely use to mark out WASD ect... Although I'm going to say something that could shock you all. I USE ARROWS! Not ashamed! Blame Unreal Tournament from back in the day

http://img.ebyrcdn.net/665566-697251-800.jpg

Also: You get a mouse mat too (435 x 320mm)
Which again, you can't grumble too much at, considering the price point of both together, tis a bonus

http://img.ebyrcdn.net/644561-630175-800.jpg

Keyboard Main Features
Braided USB Cable
Gold Plated USB Connecter
Scroll Wheel Volume Control
Removable Textured Wrist Support
Backlighting

Blue LED Individual Key Backlight
Multi Backlight Patterns including
All Keys Illuminated
WASD & ARROWS Keys Illuminated
Individual Key Illumination When Pressed
Switch Type

Kailh Red Mechanical Key Switches with Individual LED Lights
Community Updates
27 Comments
I used WASD for unreal tournament, both worked by default afaik.

And a blind test off 25 people was done, results inconclusive - basically nobody could tell the difference and people are just fan boys. Whish I could find that article, read it when researching a keyboard to buy last year.
Heat tho.
Original Poster Editor
rvcshart

I used WASD for unreal tournament, both worked by default afaik.And a … I used WASD for unreal tournament, both worked by default afaik.And a blind test off 25 people was done, results inconclusive - basically nobody could tell the difference and people are just fan boys. Whish I could find that article, read it when researching a keyboard to buy last year.Heat tho.



My older bro got me into building PCs back in about 97, so he taught me the arrows. I can't change! But yeah re: The keys, I think they are just as good. Although running a Logi G910 now.
rvcshart

I used WASD for unreal tournament, both worked by default afaik.And a … I used WASD for unreal tournament, both worked by default afaik.And a blind test off 25 people was done, results inconclusive - basically nobody could tell the difference and people are just fan boys. Whish I could find that article, read it when researching a keyboard to buy last year.Heat tho.



It's probably more durability that suffers vs the Cherry ones as their QC is excellent. That said these keys probably last beyond the lifetime of the average keyboard usage anyway so it's kind of a non-issue
derp1664

It's probably more durability that suffers vs the Cherry ones as their QC … It's probably more durability that suffers vs the Cherry ones as their QC is excellent. That said these keys probably last beyond the lifetime of the average keyboard usage anyway so it's kind of a non-issue




The QC of kailh isn't crap though, and until I find proof to the show otherwise I'll not become a fanboy. Sorry.
rvcshart

The QC of kailh isn't crap though, and until I find proof to the show … The QC of kailh isn't crap though, and until I find proof to the show otherwise I'll not become a fanboy. Sorry.



Who's a fanboy? Cherry are well established and even have videos of their multi-million pound production line and QC in progress. They have earned their reputation.
Kalih on the other hand, point me to any of that. If you want to make an educated decision based on information available I know which I would trust more.
Each to their own.
any benefit for a non gamer? I take it these ain't silent when typing?
derp1664

Who's a fanboy? Cherry are well established and even have videos of their … Who's a fanboy? Cherry are well established and even have videos of their multi-million pound production line and QC in progress. They have earned their reputation.Kalih on the other hand, point me to any of that. If you want to make an educated decision based on information available I know which I would trust more.Each to their own.



Didn't really mean you. Just anything I research is just undated with fanboys saying they're better, simply because they are. Kaihl are not exactly new and all they do is this kinda of thing. It's not a simple Chinese company mass cloning every object, there own factories, multiple, decades of experience etc.

Kaihl are also rated for 50mill+ strokes.

Btw I don't have a Kaihl, I actually have some unbranded crap that had insanely good reviews so took a risk, and still happy I did. I took the risk because of the hours researching cheery/kaihl led to no actually decent info.

Randomly I have a few Cherry keyboards, and a mouse,in my work kit. Random spares from ePoS units etc.
Edited by: "rvcshart" 9th Mar 2017
How do people use arrow keys when gaming? Your thumb wouldn't be within easy reach of the space bar for jumping and there's nothing like 'Q' and 'E' not to mention 'Z', 'X' and 'C'... Even the one lefty gamer I know uses '8', '4', '5' and '6' on the numpad with '0' for jump.
ganon

any benefit for a non gamer? I take it these ain't silent when typing?



Nope not silent at all, every key you press will have a loud clack to it.
I use R D F G (initially on Day of Defeat but now everything FPS)... X)
Steelman111

Nope not silent at all, every key you press will have a loud clack to it.



What about those membrane keyboards? Also loud clicks?
Steelman111

Nope not silent at all, every key you press will have a loud clack to it.



These are red keys, I assume like Cherry Reds, they will be smooth to push and have less resistance than other mechanically switched keys. They'll be better for gaming than typing. In that manner, the clack should only really come from the keys hitting home, there won't be a distinct mechanical click from the switch.
Is element gaming dead. I have a carbon mouse but EG website is down and has been for ages so can't access any drivers. Eventually after no replies to emails I just decided to get a Razer.
ganon

What about those membrane keyboards? Also loud clicks?



Membrane should be alot quieter.
Looks nice and voted hot but im after a half decent gaming keyboard and mouse for around £20...anyone?
Edited by: "utopiangames" 10th Mar 2017
utopiangames

Looks nice and voted hot but im after a half decent gaming keyboard and … Looks nice and voted hot but im after a half decent gaming keyboard and mouse for around £20...anyone?



I used this myself for quite a long time, it's very well built for the money:
amazon.co.uk/Coo…tor
Edited by: "Steelman111" 10th Mar 2017
I'm a lefty and prefer to use the arrow keys, though I stick with WASD for games like BF which have far too many keys to rebind.
If you squint this keyboard looks suspiciously like a rip off of the Corsair K70.


Edited by: "MBeeching" 10th Mar 2017
Original Poster Editor
omgpleasespamme

How do people use arrow keys when gaming? Your thumb wouldn't be within … How do people use arrow keys when gaming? Your thumb wouldn't be within easy reach of the space bar for jumping and there's nothing like 'Q' and 'E' not to mention 'Z', 'X' and 'C'... Even the one lefty gamer I know uses '8', '4', '5' and '6' on the numpad with '0' for jump.



I've never fell short of keys over there - Obviously arrows for movement

(Not the UK G910, but you get the jist)
http://i.imgur.com/aKDmgsO.png
Edited by: "NeoTrix" 10th Mar 2017
looks very similar to my Corsair strafe
Original Poster Editor
dealsonmeals

looks very similar to my Corsair strafe



Yeah, it has a nice clean look about it. I mean... I love the G910, but I'm tempted to grab one and store it, tbh
NeoTrix

I've never fell short of keys over there - Obviously arrows for movement … I've never fell short of keys over there - Obviously arrows for movement :D(Not the UK G910, but you get the jist)


Didn't know people could play like this, gonna have to give it a try!
Original Poster Editor
Rid1

Didn't know people could play like this, gonna have to give it a try!



Haha, you make me feel weird! I should make a gif
Have been looking for a mechanical keyboard for work, preferably a quiet one and ideally cheap, can anyone recommend? Thanks
NeoTrix

I've never fell short of keys over there - Obviously arrows for movement … I've never fell short of keys over there - Obviously arrows for movement :D(Not the UK G910, but you get the jist)



Thanks for the response, that just looks so weird to me. I wonder if people seeing the Fosbury Flop for the first time back in the 60's had a similar feeling.
Steelman111

Nope not silent at all, every key you press will have a loud clack to it.


I use a mech keyboard for everyday use, got used to the clacking, I don't do games.
Gents, over 20 years of gaming (moslty FPS)

http://i.imgur.com/8PYcIeG.gif

Edited by: "Faiakes" 11th Mar 2017
Faiakes

Gents, over 20 years of gaming (moslty FPS)



I remember the hot key combination in '96 for the Quake test was ZXC, with right mouse button to move forward. There was an adjustment curve later on, when we all realised that was mince.
Post a comment
Avatar
@
    Text