Nintendo 3DS Handheld Gaming Console - Ice White £78.94 delivered @ ebay / Argos
288°Expired

Nintendo 3DS Handheld Gaming Console - Ice White £78.94 delivered @ ebay / Argos

£78.94eBay Deals
27
Found 15th Oct 2015
With 2 outer cameras, the Nintendo 3DS can not only play games in 3D - it can take 3D pictures and record 3D video, allowing you to capture life's moments like never before.
The 3.53 inch top screen produces the 3D graphical effects, while the smaller 3.02 inch bottom screen retains all of the touch screen functionality of the popular originals.
All DS and 3DS games compatible on this system.
Community Updates

Groups

27 Comments
Is this the newest one ?
tsmiles

Is this the newest one ?



Appears to be not.
tsmiles

Is this the newest one ?



no but is cheaper than 436/0904 on the argos site.
There's a newer one with coloured A,B,X,Y buttons. I've got the one listed here, great console but some game titles are very expensive.
Avatar
deleted849183
Love the noob 3ds hukd comments.
otterboxer

Love the noob 3ds hukd comments.

me 2
Been looking for a decent price for the 3ds doesn't matter that it's not the latest version.. cheers
Edited by: "b_nar" 28th Oct 2015
otterboxer

Love the noob 3ds hukd comments.



Why? This isn't a gaming site. It's a shame you couldn't be the kind of person who's helpful, instead of just sneering at others.
schnide

Why? This isn't a gaming site. It's a shame you couldn't be the kind of … Why? This isn't a gaming site. It's a shame you couldn't be the kind of person who's helpful, instead of just sneering at others.



100% agree, and from there Horace goes Skiing avatar probably not a kid either...appalling behaviour.
Heat!

Great price, good bit of kit to keep the kids entertained if they don't already have one!

Im even tempted myself but ill wait for the new Nintendo 'NX' next year which is rumored to be a console/handheld hybrid!
Edited by: "oOFincHyOo" 28th Oct 2015
Surprised this is hot, the N3DS is 100% worth the extra £30. This would need to be closer to £50 to be hot imo.
b_nar

Been looking for a decent price for the 3ds doesn't matter that it's not … Been looking for a decent price for the 3ds doesn't matter that it's not the latest version.. cheers


Ofc it matters the first 3ds sucks ass nothing on the new one and its a tiny bit cheaper... also it wont play the new games why bother getting an old 3ds at this point? Mornonic idea.
Decent deal but I'd rather get the "New" 3DS with the coloured face buttons as it has an extra joystick which will work better for some games and the 3D effect is a lot better.

I would also recommend looking into the Sky3DS cart, it works pretty well
oOFincHyOo

Heat!Great price, good bit of kit to keep the kids entertained if they … Heat!Great price, good bit of kit to keep the kids entertained if they don't already have one!Im even tempted myself but ill wait for the new Nintendo 'NX' next year which is rumored to be a console/handheld hybrid!


Very much doubt it. They wont chop into 3ds profits for that. The 3ds is nintendos biggest profit maker.
seanmorris100

Ofc it matters the first 3ds sucks ass nothing on the new one and its a … Ofc it matters the first 3ds sucks ass nothing on the new one and its a tiny bit cheaper... also it wont play the new games why bother getting an old 3ds at this point? Mornonic idea.



Because its 50 quid cheaper than the latest one, it plays most games that it will be needed for and its for a 5 year old. Moronic comment.
theres nothing wrong with this first generation model for £50

my 5 year old recently got his hands on a friends 3ds and he was over the moon playing mario kart 7 on it

edit - i meant a £50 saving
b_nar

Because its 50 quid cheaper than the latest one, it plays most games that … Because its 50 quid cheaper than the latest one, it plays most games that it will be needed for and its for a 5 year old. Moronic comment.



And? My sons 5 and i wont skimp out just because it saves me 50 quid! The old 3ds is rubbish the new one is much better for kids, the screen and 3d are much more comfortable and you can get them picture backs to make it look cool. Excuses to save 50 quid. Poor kid.
seanmorris100

And? My sons 5 and i wont skimp out just because it saves me 50 quid! The … And? My sons 5 and i wont skimp out just because it saves me 50 quid! The old 3ds is rubbish the new one is much better for kids, the screen and 3d are much more comfortable and you can get them picture backs to make it look cool. Excuses to save 50 quid. Poor kid.

not everyone can afford the most expensive toys ... another stupid hukd moronic comment
seanmorris100

And? My sons 5 and i wont skimp out just because it saves me 50 quid! The … And? My sons 5 and i wont skimp out just because it saves me 50 quid! The old 3ds is rubbish the new one is much better for kids, the screen and 3d are much more comfortable and you can get them picture backs to make it look cool. Excuses to save 50 quid. Poor kid.



So much wrong with this comment... Are you trying to be a Nintendo salesman here? Or just plain ignorant?

Some people don't have the extra £50 to spend on so called 'cool' covers or better 3dd so to start spouting online bile calling others poor is just plain offensive.

As it happens i could get the new one if wished however as its my opinion and clearly a number of others on here, £78 for this model is a good deal. It's not a requirement to buy the latest and greatest. If your kid has specifically asked for the latest for Christmas then fine go ahead, order one at full retail price and leave this forum.
TBH its 50 quid for xmas, im not even wealthy and i dont see that as a MEGA price difference. Hes gonna be paying £30 per game, the extra value of the new console will serve you well when you wanna get rid of it too, the old 3ds are worth nothing now when selling them second hand. Just saying your kid will miss out on all the new games as they are not supported on this old model, tbh theres none yet haha but im only trying to help, if you get angry over this then yeah be 5 years behind, go buy a ps2 while youre at it.
seanmorris100

TBH its 50 quid for xmas, im not even wealthy and i dont see that as a … TBH its 50 quid for xmas, im not even wealthy and i dont see that as a MEGA price difference. Hes gonna be paying £30 per game, the extra value of the new console will serve you well when you wanna get rid of it too, the old 3ds are worth nothing now when selling them second hand. Just saying your kid will miss out on all the new games as they are not supported on this old model, tbh theres none yet haha but im only trying to help, if you get angry over this then yeah be 5 years behind, go buy a ps2 while youre at it.

some people see 50 quid as a big difference ..
topsmoker

some people see 50 quid as a big difference ..



​well its all relevant- £50 saving on a £120 spend is around a 40% saving

being that the name of this site is Hotdeals i reckon a 40% saving is the kind of thing most people on here are looking for
Hi ya can anyone help my son is 6 next week would you buy this or a 2ds what would be easier for him to use ?
tsmiles

Hi ya can anyone help my son is 6 next week would you buy this or a 2ds … Hi ya can anyone help my son is 6 next week would you buy this or a 2ds what would be easier for him to use ?


both same easy to use ... but for 6 years i think you can just buy 2DS cos aint big different between ... and there is good deal in tesco direct ... check with mario kart game included for 49.99 .. if i remember well .. link is somewhere on this page actually too ...
Thank you ordered
Will the "old ones" play all Pokemon games please?
Post a comment
Avatar
@
    Text