Groups

    argh!! stupid car.... and me

    Hi.
    my wife has had her car for about 2 months and the cigarette lighter never worked so today went to fix it.
    first thing I did is locate the fuse and didn't have my tester on me so just swapped it with another 15 amp fuse and Ut still didn't work.
    so I went and bought a new lighter and had to strip down the center console to get it out and unplugged it and because I had bought a universal one I had to mess around trying to get it to fit and got it hooked up and it still DIDN'T work.
    so then I got my tester out and checked and there was no live coming to it
    turns out when I swapped the fuse to test it the fuse I had swapped it with was blown also... lol
    I know I'm a idiot

    Shared Via The HUKD App For Android.

    19 Comments

    thats amazing

    Send story to Daily Mail..... they will print it

    I think we've all done similar things -put it down to experience - and know you'll never do the same again , when maybe time is more pressing .

    Banned

    the worst bit is his wife doesn't even smoke

    What a great way to spend a Saturday afternoon freezing your coconuts off! lol X)
    I'm glad you got there eventually
    I hope you told the wife it was a seriously complex and dangerous procedure?

    Been there, done that. Always expect the unexpected. Had a headlamp fail between checking lamp and checking beam alignment during MOT.
    With my luck the story that I remember is the bloke who's mains tester failed. I always test it before and after testing a cct. May be a myth but if can happen, it will to me.

    why is this on hukd

    The lengths people go for a cancer stick.

    Retro89

    The lengths people go for a cancer stick.



    Or to charge a phone? Jumping to conclusions at all?

    Haha. You fool, you.

    Original Poster


    Cheers I thought so just like your comment
    elliott1982

    thats amazing

    Retro89

    The lengths people go for a cancer stick.

    PLANKT0N0

    why is this on hukd


    Yeah she starts her new job on Monday and needs it for the sat nav

    well a few years ago hukd created a Misc section for people to put anything miscilaneus .....keep up!

    Original Poster

    CookinBat

    you don't live on IOM by any chance?Op in car later that day:)


    lol saw that the other day ...I don't think I've got that bad yet

    moneysavingkitten

    Or to charge a phone? Jumping to conclusions at all?


    [img]bimmerfest.com/for…php?attachmentid=249476&d=1286548956[/img]

    whatsThePoint

    the worst bit is his wife doesn't even smoke


    Maybe her lover does ?

    Retro89

    Or to charge a phone? Jumping to conclusions at all?

    http://24.media.tumblr.com/tumblr_lrmxdeVDtm1r3pcbso1_250.gif

    rogparki

    I think we've all done similar things -put it down to experience - and … I think we've all done similar things -put it down to experience - and know you'll never do the same again , when maybe time is more pressing .



    Yep - like the time a fuse blew in a plug and I didn't have a tester and didn't know if the spare fuse was ok

    And trying to rush the job and not thinking with a clear head I undid the plug popped out the fuse, replaced the fuse.......then just plugged it straight into the socket.............


    Yaba daba oooooouch - I hadn't put the cover back on the plug

    Just like my dad 20+ years ago with the old cathode valve tv's - one valve would pop (the back of the tv would already be off) he'd get a new valve and just take out the old and replace with the new... yikes

    And then there's the time when my dad had messed about with a socket on the wall and there's my older brother in his pedal car (remember this is 20+ years ago and the pedal cars were metal) - yes you got it - shot half way across the room

    Original Poster

    philphil61

    Yep - like the time a fuse blew in a plug and I didn't have a tester and … Yep - like the time a fuse blew in a plug and I didn't have a tester and didn't know if the spare fuse was okAnd trying to rush the job and not thinking with a clear head I undid the plug popped out the fuse, replaced the fuse.......then just plugged it straight into the socket.............Yaba daba oooooouch - I hadn't put the cover back on the plugJust like my dad 20+ years ago with the old cathode valve tv's - one valve would pop (the back of the tv would already be off) he'd get a new valve and just take out the old and replace with the new... yikesAnd then there's the time when my dad had messed about with a socket on the wall and there's my older brother in his pedal car (remember this is 20+ years ago and the pedal cars were metal) - yes you got it - shot half way across the room


    Your dad sounds dangerous to be around lol

    stefromuk

    Your dad sounds dangerous to be around lol



    Not now (almost) the most dangerous thing is when he's watching "Only Fools and Horses" or some other repeated crap - he'll watch a little then fall asleep

    And then if you grab the remote or try to turn the tv over he wakes up OR when he's woken up he'll find the +1 channel to watch the same episode he fell asleep watching

    He was a self employed window cleaner (before Health & Safety made things difficult - have you ever seen someone walk around a 6" concrete ledge to clean windows 3 or 4 storey high or strap another ladder with rope to the top of a 3.5mtr double to to extend the reach

    He's old school (or should I just say old
    Edited by: "philphil61" 4th Jan 2015
    Post a comment
    Avatar
    @
      Text
      Top Discussions
      1. Bearded chat511
      2. Just heard this...2 ★★★★★★★★★★★★★★ congrats to all on 392k ★★★★★★★★★★★★★★7767494
      3. Xbox One - Buying from Other Regions *WITH* A VPN (Virtual Private Network)64492
      4. One thing you've forgotten1619

      See more discussions