Groups

    Geforce XFX 9500GT Alpha Dog Edition

    Hey, formatted my pc and installed vista with sp2 retail. Everything went fine apart from when i try to install a nvidia driver i get a black screen upon startup. It just stays black and graphics card is noisy. Used to be fine, dont know what the problem is? It can load up but has the standard vga driver, but that is no good. Any help i would be gratful. Thankyou

    21 Comments

    Banned

    Got another PCI-e slot to try it in? otherwise it's got lifetime warranty so just open an RTA with them or take it back wherever you bought it from. PC world swapped my old 8600GS Alpha dog for a 9600GT :thumbsup:

    Original Poster

    Yh got 2, it is sli but only have 1 of these cards. Was gonna update the bios but the utility said I/O was different than wanted or something like that, said it could damage it if i continued so i didnt bother. Did you get it from pc world? got mine from Ebuyer. Cheers lumoruk

    Did you use the driver on the CD supplied with the card or the latest from NVidia's website? If it was the CD version you will probably need to get the latest one from the web.

    Original Poster

    Spod;5999832

    Did you use the driver on the CD supplied with the card or the latest … Did you use the driver on the CD supplied with the card or the latest from NVidia's website? If it was the CD version you will probably need to get the latest one from the web.



    Yh tried the CD but i cannot install anythink from it, says goto nvidia's website to get the latest drivers. So i did. But none of them seem to work now :? emailed the guy on xfx website with my problem. Couldnt update the bios on graphics card before, but done it now. Hopefully that will make the nvidia drivers support my card better? Not sure what it did.

    Original Poster

    Do you recon its anything to do with SP2. What if i install vista without any packs then update the graphics card driver then try it, then install service packs. Done the bios update fine this time but still the same. Will it make any differance do you think? Hav'nt tried the other PCI-E slot yet.

    Banned

    does it show the BIOS screen fine?

    Original Poster

    lumoruk;6000196

    does it show the BIOS screen fine?



    The motherboard bios? when i load up pc and press Delete. Yh no problem

    Banned

    vir3us;6000514

    The motherboard bios? when i load up pc and press Delete. Yh no problem



    Tried safe mode which will load generic drivers for your video card?

    Original Poster

    Yh but their s***. I want my resolution at 1920x1080 but cant :x

    Banned

    vir3us;6001089

    Yh but their s***. I want my resolution at 1920x1080 but cant :x



    what? lol you need to go into safe mode to see what you're doing (you said you're getting a blank screen). Then install the latest drivers from nvidia.

    Original Poster

    Have done lol, latest drivers do not work atall.

    Banned

    vir3us;6001445

    Have done lol, latest drivers do not work atall.



    You selecting the right drivers? sounds like you've downloaded the wrong version

    Original Poster

    lumoruk;6001459

    You selecting the right drivers? sounds like you've downloaded the wrong … You selecting the right drivers? sounds like you've downloaded the wrong version



    Yeah im sure

    Version:

    190.38 WHQL
    Release Date:

    2009.07.21
    Operating System:

    Windows 7 64-bit, Windows Vista 64-bit
    Language:

    English (UK)
    File Size:

    135 MB

    Banned

    stupid question I know sorry you're running 64bit vista? odd choice if you are btw why did you choose 64bit vista?

    Original Poster

    Y not lol it's the way forward

    AMD Athlon 64 X2 6000+ 3GHz
    Gigabyte GA-M57SLI-S4
    OCZ Stealth Xtream 500W PSU
    OCZ 4GB (4x1GB) DDR2 800MHz/PC2-6400 Platinum XTC
    XFX 9500GT 680MHz Edition 256MB DDR3

    Do you use 32bit?

    Banned

    vir3us;6001651

    Y not lol it's the way forwardAMD Athlon 64 X2 6000+ 3GHzGigabyte … Y not lol it's the way forwardAMD Athlon 64 X2 6000+ 3GHzGigabyte GA-M57SLI-S4OCZ Stealth Xtream 500W PSUOCZ 4GB (4x1GB) DDR2 800MHz/PC2-6400 Platinum XTCXFX 9500GT 680MHz Edition 256MB DDR3Do you use 32bit?



    32bit on a 64bit processor yeah, will be using 64bit windows 7 when it comes as Windows only using 3.3Gb of my 4Gb RAM

    i've run out of ideas, I'm 75% it's not hardware though. Put your BIOS settings on default?

    Original Poster

    I could try the 32bit maybe it might work, dont know ;-). Want windows 7 but when installed goes to startup and get the black screen. Cheers for your help though matey.

    Original Poster

    Got the latest motherboard bios and the graphics card bios. reinstalled vista x86 with no service packs, installed fine and loaded up. Done all windows updates so far. For some weird reason my pc isnt reconizing the graphics card. Comes up as generic non-pnp monitor on standard vga graphics adpator in display settings. is there a way to reset my graphics card bios to back to factory defult? tried the drivers from here but they do the same. If i update the card in device manager it install the latest one which doesnt work for me. Cheers

    Banned

    vir3us;6025616

    Got the latest motherboard bios and the graphics card bios. reinstalled … Got the latest motherboard bios and the graphics card bios. reinstalled vista x86 with no service packs, installed fine and loaded up. Done all windows updates so far. For some weird reason my pc isnt reconizing the graphics card. Comes up as generic non-pnp monitor on standard vga graphics adpator in display settings. is there a way to reset my graphics card bios to back to factory defult? tried the drivers from here but they do the same. If i update the card in device manager it install the latest one which doesnt work for me. Cheers



    You would need to get hold of an original graphics card BIOS to flash it again, never flashed my graphics cards BIOS though so wouldn't know where.

    Original Poster

    Oh right, maybe if i ask XFX they might send me it? Cheers

    Original Poster

    Everything is good now. Just cant update graphics driver after 178.24
    Post a comment
    Avatar
    @
      Text
      Top Discussions
      1. Surprise! The HUKD Summer Flamedeer Hunt 2017 **OFFICIAL THREAD** (trading …115257
      2. Meerkat Movies (2 for 1 Cinema Codes) | Official Trading Thread415714096
      3. No preseason sky sports offers1218
      4. New Nintendo 3DS XL – SNES Edition available in UK from October717

      See more discussions