Expired

minimum wages?

38
Found 12th Nov 2009
am i right in thinking min wage is £3.75 per/h 16-18 or does it change when i get to 17?,sometimes feel im getting no where doing 8-5 for £35! although almost 17!
x
Community Updates
Misc
38 Comments
lol whos that with?

get a job at asda its crap but its 6.24 ph
btw OP rep to you for working despite it being such crappy wages - u have a better chance of moving onto a better job being in employment:thumbsup:
hncb0809;6872218

lol whos that with?get a job at asda its crap but its 6.24 ph


wouldnt be £6.24ph until im 18 tho?:thumbsup:
am working on a fruit farm
:oops:
bossyboots;6872241

btw OP rep to you for working despite it being such crappy wages - u have … btw OP rep to you for working despite it being such crappy wages - u have a better chance of moving onto a better job being in employment:thumbsup:



cheers,was thinking the same,am still on 6 days till i get a better job:thumbsup:
JACKIT99;6872247

wouldnt be £6.24ph until im 18 tho?:thumbsup:



u will be on about 5.80 for 12 weeks (probation period crap)

then up to 6.24

asda pay same to all regardless if ur 16 or 60
JACKIT99;6872268

cheers,was thinking the same,am still on 6 days till i get a better … cheers,was thinking the same,am still on 6 days till i get a better job:thumbsup:



you are gaining some life experience etc and even though its rubbish wages you are on the right road and am sure your parents are very happy you are working

My friends daughter is also 17 and wont get off her fat backside to work as keeps saying the money is rotten. That sort of attitude drives me mad
I thought it was £3.40 for 16/17 year olds?
hncb0809;6872298

u will be on about 5.80 for 12 weeks (probation period crap) then up to … u will be on about 5.80 for 12 weeks (probation period crap) then up to 6.24asda pay same to all regardless if ur 16 or 60



ow thats intresting,did send cv to them a while back but nothing yet:oops:
JACKIT99;6872325

ow thats intresting,did send cv to them a while back but nothing yet:oops:



u sent a CV to asda?

i never lol

its just an application form

they cant even put age on it now as its against law
bossyboots;6872304

you are gaining some life experience etc and even though its rubbish … you are gaining some life experience etc and even though its rubbish wages you are on the right road and am sure your parents are very happy you are workingMy friends daughter is also 17 and wont get off her fat backside to work as keeps saying the money is rotten. That sort of attitude drives me mad



:whistling:

wonder what area of glasgow shes from :whistling:
bossyboots;6872304

you are gaining some life experience etc and even though its rubbish … you are gaining some life experience etc and even though its rubbish wages you are on the right road and am sure your parents are very happy you are workingMy friends daughter is also 17 and wont get off her fat backside to work as keeps saying the money is rotten. That sort of attitude drives me mad



Yeer those sorts of people dont make sense really,i sometimes feel like that when im working saturdays and everyones out having fun on nice days:whistling:
hncb0809;6872356

u sent a CV to asda?i never lolits just an application formthey cant even … u sent a CV to asda?i never lolits just an application formthey cant even put age on it now as its against law


yeer with the application form etc,i dont think they was that intrested probably becuase of my terriable spelling:oops:
Wow... £3.75 an hour? That is POOR! Excuse the pun! I didn't even know you could get away with paying someone that! But at least you're working I guess! Maybe time to consider a new job... I worked the summer holidays between AS and A levels (so when I was 17) and I was on £8.60/hr?
hncb0809;6872367

:whistling:wonder what area of glasgow shes from :whistling:



Dalmuir - a place where the kids are dropped off at school with their mothers still wearing their pyjamas and fake ugg boots
baffledsalmon;6872462

Wow... £3.75 an hour? That is POOR! Excuse the pun! I didn't even know … Wow... £3.75 an hour? That is POOR! Excuse the pun! I didn't even know you could get away with paying someone that! But at least you're working I guess! Maybe time to consider a new job... I worked the summer holidays between AS and A levels (so when I was 17) and I was on £8.60/hr?


where abouts was that?,you must be having me on as 18/19 yr olds are lucky to get that and yeer £3.75 an hour is no fun!
JACKIT99;6872423

yeer with the application form etc,i dont think they was that intrested … yeer with the application form etc,i dont think they was that intrested probably becuase of my terriable spelling:oops:



is your spelling bad or are you dyslexic, not making a joke of it, both can be worked on.

if you have a CV saved drop me it in an email and ill spell check it for you
bossyboots;6872464

Dalmuir - a place where the kids are dropped off at school with their … Dalmuir - a place where the kids are dropped off at school with their mothers still wearing their pyjamas and fake ugg boots



clydebank way ?? i think
JACKIT99;6872498

where abouts was that?,you must be having me on as 18/19 yr olds are … where abouts was that?,you must be having me on as 18/19 yr olds are lucky to get that and yeer £3.75 an hour is no fun!



Well first I worked for Virgin Mobile (think that was £7.50/hr) but that was when I was 16, then for the police at 17 on £8.60. You need a new job!!!
baffledsalmon;6872530

Well first I worked for Virgin Mobile (think that was £7.50/hr) but that … Well first I worked for Virgin Mobile (think that was £7.50/hr) but that was when I was 16, then for the police at 17 on £8.60. You need a new job!!!



ooooo magical

in this current climate jobs are hard to come by....

whats unemployment at 2.6 million i thinks

a job just now is a job...
hncb0809;6872524

clydebank way ?? i think



about two miles outside of it.

A few times when I have a day off and we have both went for a blether and a cuppa...........I have dropped her off at the school and honestly I have seen some of the mums back collecting their kids at 3 still in the pyjamas and ebay uggs
dcx_badass;6872564

Yeah but really £3.40 or whatever, is it even worth bothering with?



well hes to young to sign on so aye id say so matey

also being in a job makes it easier to move to another than those who have lived off dole money for years

OP, maybe try get on the new deal program? not sure if your to young?

even go to college learn new skills, brush up on your english and so on.

the longer someone is outta work the harder to get back in
bossyboots;6872573

about two miles outside of it. A few times when I have a day off and we … about two miles outside of it. A few times when I have a day off and we have both went for a blether and a cuppa...........I have dropped her off at the school and honestly I have seen some of the mums back collecting their kids at 3 still in the pyjamas and ebay uggs



i know a few ppl from clydebank.

there alrite.

you sound as tho ya are some bearsden punter
hncb0809;6872620

i know a few ppl from clydebank.there alrite.you sound as tho ya are some … i know a few ppl from clydebank.there alrite.you sound as tho ya are some bearsden punter



lol married a milngavie man !
£3.75 for 16+

£4.83 for 18+
bossyboots;6872651

lol married a milngavie man !



ah the auld Mill-en-gavey lololol

reminds me, on the bus to blackpool my wee bro, bout ten at the time pronounced Morecambe as - Morey-Cam-Bee

:w00t::w00t::w00t::w00t:
Bigpoppaad;6872663

£3.75 for 16+£4.83 for 18+


ow what job have to wait a year till i get a £1.08 pay rise if im still even employed by then:whistling:
hncb0809;6872685

ah the auld Mill-en-gavey lolololreminds me, on the bus to blackpool my … ah the auld Mill-en-gavey lolololreminds me, on the bus to blackpool my wee bro, bout ten at the time pronounced Morecambe as - Morey-Cam-Bee:w00t::w00t::w00t::w00t:



sent u a wee pm .................with a wee secret :w00t:
JACKIT99;6872707

ow what job have to wait a year till i get a £1.08 pay rise if im still … ow what job have to wait a year till i get a £1.08 pay rise if im still even employed by then:whistling:



Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but lower than people who do the same job as me. Mcdonalds
bossyboots;6872715

sent u a wee pm .................with a wee secret :w00t:



OMG!!!!

were you like this after the change?

http://www.dbtechno.com/images/erectile_dysfunction_heart_disease.jpg
Bigpoppaad;6872778

Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but … Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but lower than people who do the same job as me. Mcdonalds



yea your pay rises are performance rated tho aint they

you will find yer macca dee bosses basically making up bum gumph to give u the lowest rise
Bigpoppaad;6872778

Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but … Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but lower than people who do the same job as me. Mcdonalds



another poster getting rep from me.

It doesnt matter where u work - its the fact u are willing to go out and earn a living from a young age. You must have friends who have been brought up and trained in the benefits system. You keep on working as you know u wont be working in macdonalds forever
hncb0809;6872788

OMG!!!! were you like this after the change?



SEE YOU!!!!!!!!!!!! was suppose to be kept secret :oops:

:giggle:
Bigpoppaad;6872778

Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but … Lame huh, im 17 and work in.... Ive had pay-rises from minimum wage.. but lower than people who do the same job as me. Mcdonalds



yeer was a bit ,how bad is macdonalds? as i prefere to work for indepents,thers more potential with them it seems:thumbsup:
bossyboots;6872808

another poster getting rep from me.It doesnt matter where u work - its … another poster getting rep from me.It doesnt matter where u work - its the fact u are willing to go out and earn a living from a young age. You must have friends who have been brought up and trained in the benefits system. You keep on working as you know u wont be working in macdonalds forever



i worked in asda for 5 years full time from turning 16 (stayed at skool to 18)

never studied for an exam nothing

left school with higher business C

now in second year on uni at hnd after getting an A for hnc.

i worked 60 hour a week, until i thought na ill never earn much doing this for life, it was the kick up the bum i needed.

know what? ive went to college n dropped my hours to 22 a week.

i only earn 100 quid less a month!
JACKIT99;6872829

yeer was a bit ,how bad is macdonalds? as i prefere to work for … yeer was a bit ,how bad is macdonalds? as i prefere to work for indepents,thers more potential with them it seems:thumbsup:



anywhere has potential

with mcdees you probs be shift runner 3 days into the job....

places like supermarkets, show an interest, a willingness to foward yourself and they will put you on programmes.

do the training n then up stix, jump ship and run to a better paid job :-D
hncb0809;6872862

anywhere has potentialwith mcdees you probs be shift runner 3 days into … anywhere has potentialwith mcdees you probs be shift runner 3 days into the job....places like supermarkets, show an interest, a willingness to foward yourself and they will put you on programmes.do the training n then up stix, jump ship and run to a better paid job :-D



the places i work atm dont seem to care i work my very best at a low wage and just expect everyone to work there ass off all day for a bit of extra cash,but yeer will hopefully escape soon to a better job or just somewhere new:whistling:
cheers btw:)
JACKIT99;6872929

the places i work atm dont seem to care i work my very best at a low wage … the places i work atm dont seem to care i work my very best at a low wage and just expect everyone to work there ass off all day for a bit of extra cash,but yeer will hopefully escape soon to a better job or just somewhere new:whistling:cheers btw:)



as do a grow programme

anyone gets on it im sure

they give you all skills you need, well not give but train you.

while there you can even get the chance to get forklift trained, first aid trained, fire warden trained and so on

all things that will add to your cv and job credibility
Post a comment
Avatar
@
    Text

    Top Discussions

    Top Merchants