My New PS360 Controller :-)

Now I can fully enjoy the PS3 !!!

Picture in first post.....

42 Comments

Original Poster

http://i39.tinypic.com/55qetv.jpg

Niiiice.

I think I'd enjoy the PS3 alot more with this.

Hi Mallinersha,
Was going to get one of these, are they ok, no lag?
What does the 'turbo' do, doesn't give you quick fire in single shot weapons in Cod ..?

Banned

looks ok but were would you get one of those from

Original Poster

guru_the;8140387

Hi Mallinersha,Was going to get one of these, are they ok, no lag?



No lag at all - all that was missing was the correct buttons (so I added them) :thumbsup:

Getting headshots on Uncharted 2 has never been so easy!

Hi Mallinersha, Thanks for reply (+REP)
Also
What does the 'turbo' do, doesn't give you quick fire in single shot weapons in Cod ..?

Looks awful.
PS3 controllers are the best.

Original Poster

guru_the;8140513

Hi Mallinersha, Thanks for reply (+REP)Also What does the 'turbo' do, … Hi Mallinersha, Thanks for reply (+REP)Also What does the 'turbo' do, doesn't give you quick fire in single shot weapons in Cod ..?



Turbo is just rapid fire, I've not even tried that aspect of the adaptor yet.

Don't hesitate and buy one today, you won't regret it! I just love the fact that you cas swap the triggers round at the push of a button.

Mallinersha;8140418

Getting headshots on Uncharted 2 has never been so easy!



Isn't it even easier to plug in a mouse and keyboard?

Original Poster

DarkKnight;8140546

Looks awful.PS3 controllers are the best.



I hate them personally! Which is why I've done the above. Looks awful, feels great :thumbsup:

Original Poster

jayjayuk1234;8140559

Isn't it even easier to plug in a mouse and keyboard?



I think you're mistaken, I've got a PS3 not a PC

Mallinersha;8140576

I think you're mistaken, I've got a PS3 not a PC



Er yeah i know, i plug a mouse and keyboard into mine all the time.

I doubt this game supports it though, so i sorta was joking

Original Poster

jayjayuk1234;8140672

Er yeah i know, i plug a mouse and keyboard into mine all the time.I … Er yeah i know, i plug a mouse and keyboard into mine all the time.I doubt this game supports it though, so i sorta was joking



I know you were joking - and yeah, you're right the game does not support a keyboard or mouse.

I'd just hate trying to play a console game with a keyboard and mouse even more than using a PS3 controller!

Banned

next up, use a nes controller, or a classic competition pro (or quickshot II if you are a masochist)

Original Poster

jubbyme;8141031

next up, use a nes controller, or a classic competition pro (or … next up, use a nes controller, or a classic competition pro (or quickshot II if you are a masochist)



Good lord no!!! :-D

Original Poster

Player 1;8140409

looks ok but were would you get one of those from



From] here :thumbsup:

Banned

Mallinersha;8142153

From] here :thumbsup:



£45 ! Wouldn't it just be easier to buy an xbox on the side ?

Original Poster

ryman1000;8142218

£45 ! Wouldn't it just be easier to buy an xbox on the side ?



Well I tried putting Uncharted 2 in my 360 before I splashed out the £45 and it wouldn't work :thinking:

Banned

http://static1.clive.nl/files/imagecache/large/images/24226.jpg

go on, I dare you!

Original Poster

jubbyme;8142398

go on, I dare you!



Nah, Far too time consuming

dcx_badass;8143973

Only worth it if you could use the gamecube controller, sony and ms can't … Only worth it if you could use the gamecube controller, sony and ms can't make controllers for **** (sony is worse though).



Glad you said GC controller not the N64 controller, the amount controllers me and my mates got through playing Goldeneye, it was the damn analogues they wore down way too easy!

Personally I loved the original xbox controller, not the little S version, as it fitted nicely in my hands and didnt ache after playing for hours. I prefer the 360 controller though over the ps3 controller, that actually hurts after playing for a while.

D-pad still sucks lol

How much did that bit of kit set you back. Would much prefer this to the poor ps3 feel.

Banned

Abvance;8144022

D-pad still sucks lol



True, but not a major part of the control.

Banned

Mallinersha;8142392

Well I tried putting Uncharted 2 in my 360 before I splashed out the £45 … Well I tried putting Uncharted 2 in my 360 before I splashed out the £45 and it wouldn't work :thinking:



:roll: Still seems a little too much for a control. If you got the money suppose its worth it though

Adam2050;8144039

How much did that bit of kit set you back. Would much prefer this to the … How much did that bit of kit set you back. Would much prefer this to the poor ps3 feel.



£45ish as the above link! :w00t:

awoodhall2003;8144065

£45ish as the above link! :w00t:



Noticed that a little later on, wish id not thrown away me broken ps3 pad, might take apart a cheaper one. £45 is a fair bit of money tho.

Original Poster

ryman1000;8144060

:roll: Still seems a little too much for a control. If you got the money … :roll: Still seems a little too much for a control. If you got the money suppose its worth it though



Adam2050;8144078

Noticed that a little later on, wish id not thrown away me broken ps3 … Noticed that a little later on, wish id not thrown away me broken ps3 pad, might take apart a cheaper one. £45 is a fair bit of money tho.




An hour playing Uncharted 2 with the Dual shock 3 convinced me that £45 was a small price to pay!

It's like a totally different game! Going to try Resistance 2 and Killzone 2 next, see how they play..

BTW, I used the buttons from a 1st gen PSONE (non-analogue) pad as the analogue versions buttons don't fit!

Mallinersha;8144114

An hour playing Uncharted 2 with the Dual shock 3 convinced me that £45 … An hour playing Uncharted 2 with the Dual shock 3 convinced me that £45 was a small price to pay!It's like a totally different game! Going to try Resistance 2 and Killzone 2 next, see how they play..BTW, I used the buttons from a 1st gen PSONE (non-analogue) pad as the analogue versions buttons don't fit!



Okay, will keep that in mind have one or two lying around.

Banned

Mallinersha;8144114

An hour playing Uncharted 2 with the Dual shock 3 convinced me that £45 … An hour playing Uncharted 2 with the Dual shock 3 convinced me that £45 was a small price to pay!It's like a totally different game! Going to try Resistance 2 and Killzone 2 next, see how they play..BTW, I used the buttons from a 1st gen PSONE (non-analogue) pad as the analogue versions buttons don't fit!



why are you using the ps3 over your 360 then? or are these games not on the 360?

(I don't play games much)


FWIW: I like the ps2 dualshock 2 controller best. hated original xbox and dont like the 360 controller (my mates have 360s) one of my friends has a ps3 but the controller felt the same as the ps2 one so not sure what you found so bad about it?


I only really play racing or beat em ups... not much of these COD/long kinda games...

Original Poster

bykergrove;8144219

why are you using the ps3 over your 360 then? or are these games not on … why are you using the ps3 over your 360 then? or are these games not on the 360?(I don't play games much)FWIW: I like the ps2 dualshock 2 controller best. hated original xbox and dont like the 360 controller (my mates have 360s) one of my friends has a ps3 but the controller felt the same as the ps2 one so not sure what you found so bad about it?





Uncharted 2, Resistance 2 and Killzone 2 are all PS3 exclusives. It's the triggers of the PS3 pad, the loaction of them and the fact that most games use R1 and L1 as their main firing buttons, the small size of the controllers and the fact that it's not changed design at all since about 1996.

Mallinersha;8144289

Uncharted 2, Resistance 2 and Killzone 2 are all PS3 exclusives. It's the … Uncharted 2, Resistance 2 and Killzone 2 are all PS3 exclusives. It's the triggers of the PS3 pad, the loaction of them and the fact that most games use R1 and L1 as their main firing buttons, the small size of the controllers and the fact that it's not changed design at all since about 1996.



A lot of games allow you to change the button layouts.
I've found that R1 as a main firing button is pure win.
They haven't changed the design much over the 3 consoles because it's already good enough.

Original Poster

DarkKnight;8144304

A lot of games allow you to change the button layouts.I've found that R1 … A lot of games allow you to change the button layouts.I've found that R1 as a main firing button is pure win.They haven't changed the design much over the 3 consoles because it's already good enough.



Not enough games allow you to change the triggers though, like I said, it's all down to personal prefference. Not trying to start a' which is better' flame war

Millions love the PS contoller design and that's why Sony have stuck to it.

triggers on ps3 fail

I love racing games but the GT4 demo that was around a while ago allowed me to play for about 10 minutes before my hands were crippled, much easier on xbox, normally my hands get crippled after an hour on forza lol

numptyj;8144347

triggers on ps3 failI love racing games but the GT4 demo that was around … triggers on ps3 failI love racing games but the GT4 demo that was around a while ago allowed me to play for about 10 minutes before my hands were crippled, much easier on xbox, normally my hands get crippled after an hour on forza lol



On GT you can use the X, Square, Triangle buttons to drive :? You used triggers?

Original Poster

DarkKnight;8144375

On GT you can use the X, Square, Triangle buttons to drive :? You used … On GT you can use the X, Square, Triangle buttons to drive :? You used triggers?



I tend to use triggers on racing games too.

DarkKnight;8144375

On GT you can use the X, Square, Triangle buttons to drive :? You used … On GT you can use the X, Square, Triangle buttons to drive :? You used triggers?



LOL

noobs use those buttons on driving games im afraid, get much more control with triggers

On GT i tried triggers first then reverted back to the standard right analogue for throttle/brakes, but for driving games the ps3 controller is just to small for my big hands.

Mallinersha;8144389

I tend to use triggers on racing games too.



Yeah i know a few games like Burnout uses triggers, which i feel a bit strange using, but it's not so bad.

numptyj;8144421

LOLnoobs use those buttons on driving games im afraid, get much more … LOLnoobs use those buttons on driving games im afraid, get much more control with triggersOn GT i tried triggers first then reverted back to the standard right analogue for throttle/brakes, but for driving games the ps3 controller is just to small for my big hands.



You know what they say about people with big hands......they're pretty good at racing games

DarkKnight;8144440

Yeah i know a few games like Burnout uses triggers, which i feel a bit … Yeah i know a few games like Burnout uses triggers, which i feel a bit strange using, but it's not so bad.You know what they say about people with big hands......they're pretty good at racing games



lol yup!

Banned

LOL in my day accelerate was X and brake was Square!
Post a comment
Avatar
@
    Text
    Top Discussions
    1. Just heard this...2 ★★★★★★★★★★★★★★ congrats to all on 392k ★★★★★★★★★★★★★★7763961
    2. Any PS4 News Here29213593
    3. 75% off Sky TV for existing customers. Only works when you call the specifi…17386132
    4. Better watch out for these...912

    See more discussions