Groups

    Rumour Has It...

    That the reddish star to the left of the moon.... is Mars.... can you see it?

    55 Comments

    yes it is.

    I see it!

    http://medicblog999.files.wordpress.com/2009/08/mars-bar.jpghttp://www.fas.org/irp/imint/docs/rst/Sect19/Farside.JPG

    is it really?!

    Best to see it with a telescopic camera lense not a telescope apparently. On the front page of Yahoo

    I see it too

    Completely clear night so i can see it really well .

    Mars is a star?? always thought it was a planet?

    Anyone got any pictures?

    barky;7695927

    Mars is a star?? always thought it was a planet?



    Your Right!
    http://snackspot.org.uk/images/masterfoodsMarsPlanets.jpg

    This is amazing!!

    pretty

    http://img686.imageshack.us/img686/9471/marsmoonchart350.jpg

    http://img34.imageshack.us/img34/8725/030825marsmovieteng07.gif

    Its either Mars or a metor about to hit and destoy all of man-kind... Im going with the Mars theory.

    sorry, son typed random rubbish.

    Good isn't it!!

    And isn't the moon bright tonight

    gal2792t;7695899

    Best to see it with a telescopic camera lense not a telescope apparently. … Best to see it with a telescopic camera lense not a telescope apparently. On the front page of Yahoo

    Nah, they`re talking about getting both of them in a picture. Basically, the telescope would be too powerful, and you could only get one or the other in the shot. With a camera, the power is much less so you`ll get `em both in view.

    Not that it makes much of a difference where I live. I did get a cracking view of the moon earlier, but the blooming cloud cover has come in and I can`t see either of them any more. :-(

    Which moon?

    Tanchi;7695888

    I see it!



    LMAO! very good :-D:-D:-D

    It is Mars and if you have an iPhone you can get a brilliant app called Planets, you can use it to track them today

    mosskeeto;7696159

    LMAO! very good :-D:-D:-DIt is Mars and if you have an iPhone you can … LMAO! very good :-D:-D:-DIt is Mars and if you have an iPhone you can get a brilliant app called Planets, you can use it to track them today



    [COLOR="Red"]Ah finaly someone with a sence of humor![/COLOR]
    Reped.

    thanks for reminding me.Just seen it

    Yes and its been out (Visible) for a couple of months

    tara1082;7696008



    Regulus black?



    (one for harry potter fans lol)

    i just spied it , bloody nippy out down south :?

    Banned

    richp;7697558

    i just spied it , bloody nippy out down south :?



    Even nipper up north brrrrrr

    Banned

    I dont see it in london?

    it's clear out but still cant see it? how close it is to the moon? from ground level?

    bykergrove;7697616

    I dont see it in london?it's clear out but still cant see it? how close … I dont see it in london?it's clear out but still cant see it? how close it is to the moon? from ground level?



    63 million miles

    Banned

    is this it? (i took the pic just now) its not a red star FFS http://i298.photobucket.com/albums/mm247/imranmaz/IMG_0801.jpg

    Banned

    bossyboots;7697663

    whooop wooop not bad for an amateur who has had a few glasses of shandy … whooop wooop not bad for an amateur who has had a few glasses of shandy tonight !!![IMG]http://i789.photobucket.com/albums/yy171/bossybootsmgt/SL372482.jpg?t=1264810897[/IMG][IMG]http://i789.photobucket.com/albums/yy171/bossybootsmgt/SL372481.jpg?t=1264811088[/IMG][IMG]http://i789.photobucket.com/albums/yy171/bossybootsmgt/SL372480.jpg?t=1264811152[/IMG]






    is this someone with a torch? lol

    Banned

    bossyboots;7697671

    63 million miles



    you need a camera with image stabilisation (serious)

    Banned

    bossyboots;7697663

    whooop wooop not bad for an amateur who has had a few glasses of shandy … whooop wooop not bad for an amateur who has had a few glasses of shandy tonight !!!



    Not bad?

    Those photo's were pants. (seriuosly)

    bykergrove;7697685

    is this it? (i took the pic just now) its not a red star FFS



    nah its this one

    http://img46.imageshack.us/img46/6511/marslol.jpg

    Banned

    guv;7697694

    Not bad?Those photo's were pants. (seriuosly)



    porpoise?

    Banned

    guv;7697694

    Not bad?Those photo's were pants. (seriuosly)



    dude is mars that thing in the top left quarter of my pic?


    ITS NOT RED

    Banned

    numptyj;7697699

    nah its this one



    lol that's better! i sudd've gone to specsavers.


    is that really mars tho?

    bykergrove;7697708

    lol that's better! i sudd've gone to specsavers.is that really mars tho?



    god knows lol i cba to go out and check i just came in and it was cold

    guv;7697694

    Not bad?Those photo's were pants. (seriuosly)



    I was actually seriuosly amazed u know as when I took them I couldnt see anything red in the sky. the first pic I took without using the zoom was this...................


    [IMG]i789.photobucket.com/alb…jpg?t=1264811891[/IMG]

    so even when I zoomed in and took the other pics I posted I still couldnt see anything much till I downloaded them :-D

    am chuffed with them

    p.s I didnt get caterpaulted into space and get a pic of a space station (to the right of that pic) - thats my satellite dish and security light :-D

    bykergrove;7697690

    you need a camera with image stabilisation (serious)



    guv;7697694

    Not bad?Those photo's were pants. (seriuosly)



    did I miss your pictures btw

    Banned

    bykergrove;7697685

    is this it? (i took the pic just now) its not a red star FFS



    bossyboots;7697750

    did I miss your pictures btw



    yes miss yes you did... look up ^^^
    Post a comment
    Avatar
    @
      Text
      Top Discussions
      1. When Broadband Contracts End, Does The Price Increase Significantly, If You…12
      2. Using delete and back keys on updated Hotukdeals website.22
      3. Led light bulbs. Never used them, what do I need to know?34
      4. Photobook for up to 400 photos?23

      See more discussions