Groups

    soda crystals in drawer or drum?

    Banned
    washing machine needs a clean, do you put the soda crystals in drum or drawer, or both?

    23 Comments

    Banned

    either - preferably the drawer

    and do a very hot wash

    washing machine cleaner is much better than soda crystals btw

    Original Poster Banned

    csiman;7253479

    either - preferably the drawerand do a very hot washwashing machine … either - preferably the drawerand do a very hot washwashing machine cleaner is much better than soda crystals btw



    have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner :oops:

    Banned

    sassie;7253502

    have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner … have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner :oops:



    the hoover man who fixed mine said you should give your machine a service wash (empty) at least every 6 months or so. Helps to remove soap scum around the seals :thumbsup:

    sassie;7253502

    have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner … have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner :oops:



    £ land or 99p shops do them :thumbsup: picked up a few boxes yesterday.

    http://www.foodbargains.co.uk/images/products/preview/astonishlimescale.jpg

    I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew the cleaner existed either!!

    Banned

    sassie;7253502

    have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner … have soda crystals in, didnt know you could get a washing machine cleaner :oops:


    yep, does a much better descaling job. My washing machine started to take ages so I checked out the element and was covered with scale so put it on a 90 degree wash with some washing machine cleaner and completely removed all the scale.

    http://www.diytools.co.uk/diy/Images/DB_Detail/_68489__83802__.jpg

    deb8z;7253773

    I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew … I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew the cleaner existed either!!



    me either:oops:

    see, what would you do without us blokies

    deb8z;7253773

    I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew … I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew the cleaner existed either!!



    lol thought it was just be being dumb! will get some of that next time i'm in town. thanks sassie for bringing it to our attention I do like you :santa:

    Original Poster Banned

    oh dear, it seems im not the only crap housewife - lol

    richp;7253807

    see, what would you do without us blokies



    My previous oh's have never been near the washing machine in the past let alone knew there was a cleaner:w00t:

    Banned

    dog_cop;7253539

    the hoover man who fixed mine said you should give your machine a service … the hoover man who fixed mine said you should give your machine a service wash (empty) at least every 6 months or so. Helps to remove soap scum around the seals :thumbsup:


    saves a fortune in electric too for those of us who live in a hard water area as keeps the element as new :thumbsup:

    I do my dishwasher every month!

    Banned

    csiman;7254401

    saves a fortune in electric too for those of us who live in a hard water … saves a fortune in electric too for those of us who live in a hard water area as keeps the element as new :thumbsup:I do my dishwasher every month!



    is that Mrs csiman :w00t:

    csiman;7254401

    saves a fortune in electric too for those of us who live in a hard water … saves a fortune in electric too for those of us who live in a hard water area as keeps the element as new :thumbsup:I do my dishwasher every month!



    How does it save money on Electric:?

    Banned

    deb8z;7254548

    How does it save money on Electric:?



    if the element in the washer is clogged up with scale takes longer to heat the water .. think thats wht the poster was saying

    Started using soda crystals some months back after reading something about it making the soap powder or equivalent more effective and you could use less. Surprised to find that it removed the soap scum at the same time. Good stuff

    Banned

    dog_cop;7254442

    is that Mrs csiman :w00t:


    nah - she goes out to earn a daily crust! I like this new age of equality :-D

    csiman;7255469

    nah - she goes out to earn a daily crust! I like this new age of equality … nah - she goes out to earn a daily crust! I like this new age of equality :-D



    same...im at uni, she works full time to earn the moolah!

    dog_cop;7254565

    if the element in the washer is clogged up with scale takes longer to … if the element in the washer is clogged up with scale takes longer to heat the water .. think thats wht the poster was saying



    Oh i see,i never realised:thumbsup:

    deb8z;7253773

    I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew … I never knew you were supposed to clean your washing machine,i never knew the cleaner existed either!!



    never knew cleaner existed!

    I just run mine through on empty with a cup of bleach every few months xx

    Banned

    ClarityofMind;7256534

    never knew cleaner existed! I just run mine through on empty with a cup … never knew cleaner existed! I just run mine through on empty with a cup of bleach every few months xx


    bleach wont clear scale though

    csiman;7257274

    bleach wont clear scale though



    nope... dont you need calgon for that?

    a tablet in every wash lol -- I'm so sold on advertising xx

    Banned

    ClarityofMind;7258225

    nope... dont you need calgon for that? a tablet in every wash lol -- I'm … nope... dont you need calgon for that? a tablet in every wash lol -- I'm so sold on advertising xx


    nope - calgon is a con

    just use the stuff from poundland every 6 months.
    Post a comment
    Avatar
    @
      Text
      Top Discussions
      1. New Nintendo 3DS XL – SNES Edition available in UK from October819
      2. Now TV CODES - Free Sky Entertainment/Kids/Cinema/Sports1022
      3. Surprise! The HUKD Summer Flamedeer Hunt 2017 **OFFICIAL THREAD** (trading …141342
      4. Aloha! Flamedeer Vacation is LIVE (until August 28th at 5pm)2631

      See more discussions