Groups

    Theft by DHL driver!!! - CHECK YOUR PARCELS BEFORE YOU SIGN FOR IT

    Just a word of warning ...

    I ordered an Ipod touch 16gb off the net cause I got a works bonus and thought i'd get myself an early birthday present.
    Waited in all day yesterday for it because I knew DHL were gonna deliver it that day.
    Bloke turned up at about 4.30 with my parcel and handed it to me and asked me to sign. Yeah, I know I should have checked it first - and yes I am too trusting!! I put the parcel down to sign and he went (in a rush like they always are).
    I realised when i picked up the parcel that it was open underneath so quickly looked inside. Guess what ... no Ipod.
    Absolutely fuming I jumped in my car and tried to find the t***er but he'd long gone. So anyway, I ring DHL who say as I'm not the customer I have to contact who I bought it off (Dixons) and get them to ring - which I do.
    I've just rang Dixons again this morning and they've said DHL have had a word with the driver and its my word against his, and he says the package was untouched when he delivered it to me. Dixons have been really good and are still investigating it but it doesnt look promising. I'm just sooo p***ed off coz now i'm £200 out of pocket!!

    72 Comments

    when you get anything of a delivery driver always but unchecked next to signature as this does help if product is damaged or missing

    That is disgraceful! Was the package sealed? maybe Dixons sent an empty case by mistake.

    I;m expecting a parcel today, but i'm like you i never check the delivery i just sign as i think that i would be wasting dhl time.

    Maybe i should now

    OH NO!!! HUn, that's horrid!! I'd call the police if they just fob u off or at least tell them that's wot ur gonna do. Sorry hun, u were all excited yesterday too :friends:

    Original Poster

    Yeah, I know what I should have done, believe me I have now learnt my lesson.
    The package was sealed but ripped open underneath. The contents were definately inside when they got put on the van, and definately not when they got to me!!!

    rocko5000;4627598

    when you get anything of a delivery driver always but unchecked next to … when you get anything of a delivery driver always but unchecked next to signature as this does help if product is damaged or missing



    sorry but even writing unchecked sometimes does not cover you, i do a lot of multi drop and do advise people not to sign unchecked unless it is on there website to do so, as you are not covered.

    Gutted, we should all check things before we sign for them but we don't. Good warning to others and me!

    Really sorry to hear this Cassie hope you can get it sorted xx

    Original Poster

    I just cant believe how dishonest someone can be!!! I work hard for my money NOT to have some theiving ba****d nick it from me!
    He actually handed it to me with the rip underneath so I didnt see!

    Don't even hang about, get the police to investigate it. Remember, you haven't committed a crime, but by all accounts it sounds like someone else has - that is what the police are for!

    Good luck

    dont ever let the driver say"just sign unchecked its ok," total carp, always check it, it dosnt matter how long it takes its money your going to lose.

    That's terrible... I'll be sure to check all parcels in future!

    Original Poster

    hannah19790;4627626

    OH NO!!! HUn, that's horrid!! I'd call the police if they just fob u off … OH NO!!! HUn, that's horrid!! I'd call the police if they just fob u off or at least tell them that's wot ur gonna do. Sorry hun, u were all excited yesterday too :friends:



    jah128;4627655

    Don't even hang about, get the police to investigate it. Remember, you … Don't even hang about, get the police to investigate it. Remember, you haven't committed a crime, but by all accounts it sounds like someone else has - that is what the police are for! Good luck



    Thanks, gonna ring them now.

    I dont hold much hope tho, its my word against his :x

    Also did you pay by credit card? If so, contact their customer services and explain, they should also have an obligation to investigate any fraud and should withhold the charge...

    Original Poster

    jah128;4627720

    Also did you pay by credit card? If so, contact their customer services … Also did you pay by credit card? If so, contact their customer services and explain, they should also have an obligation to investigate any fraud and should withhold the charge...



    unfortunately not. Paid with a debit card so it looks like my money is gone. :x

    Just dont want others to make the same mistake as I did.

    Banned

    Ouch. Sorry to hear that hun. hope it works out ok.

    It is friday the 13th, maybe he will die in a car crash. (hmm, to harsh?)

    Original Poster

    DangerGod;4627744

    Ouch. Sorry to hear that hun. hope it works out ok.It is friday the 13th, … Ouch. Sorry to hear that hun. hope it works out ok.It is friday the 13th, maybe he will die in a car crash. (hmm, to harsh?)



    Yeah, i believe in what goes around comes around :x

    (am gonna jump in my car and hunt him down now)

    even paying with debit card you are covered, does it have a VISA sign on it, if so you are covered by your bank.
    it was on watch dog a few weeks ago.

    Banned

    cassieismydoggie;4627754

    Yeah, i believe in what goes around comes around :x(am gonna jump in my … Yeah, i believe in what goes around comes around :x(am gonna jump in my car and hunt him down now)



    If you catch him. give him a slap from me

    Think most Visa debit cards are also covered - not Maestro unfortunately. Don't write the money off just yet, once police are involved there is a good chance you will get the money back...

    Guilty until proven innocent?

    what area are you in, when could all join in the hunt, hey i hope he's a member on he would be carping him self now

    If you were to check a parcel before signing and it's either busted or not there would you just hand it back to the driver and not sign?

    There are a few people that handle a parcel before it's put in your hands, it could have gone from any part of the process, so i wouldn't jump straight in and accuse the driver. I know it's a high possibility it was him, but not 100%.

    What a bladdy nightmare hun, hope you get your money back

    Banned

    ChipSticks;4627888

    [COLOR="Red"]There are a few people that handle a parcel before it's put … [COLOR="Red"]There are a few people that handle a parcel before it's put in your hands[/COLOR], it could have gone from any part of the process, so i wouldn't jump straight in and accuse the driver. I know it's a high possibility it was him, but not 100%.What a bladdy nightmare hun, hope you get your money back



    Thats exactly why the driver knows he can get away with it.

    Ungreat;4627859

    If you were to check a parcel before signing and it's either busted or … If you were to check a parcel before signing and it's either busted or not there would you just hand it back to the driver and not sign?



    yes that is what you should do, and write refused on his docket

    How did you pay? Is there anything your Credit Card company could do about it?

    Not sure if this is an idotic comment btw, just a thought...

    Flodd;4627934

    How did you pay? Is there anything your Credit Card company could do … How did you pay? Is there anything your Credit Card company could do about it?Not sure if this is an idotic comment btw, just a thought...



    read the whole post

    Banned

    Flodd;4627934

    How did you pay? Is there anything your Credit Card company could do … How did you pay? Is there anything your Credit Card company could do about it?[COLOR="Red"]Not sure if this is an idotic comment btw[/COLOR], just a thought...



    You have made a few in your time.














    lol..juzza joke

    Did a google search for 'DHL stolen ipod' and it seems DHL in America had a bad reputation for sticky fingers a couple of years back with ipods.

    And here's me always thinking it was Citylink who came top of the heap for shifty deliveries. :roll:

    Original Poster

    He's based at the Ipswich depot.

    I've just rang the police and they are gonna investigate also. They asked me if i minded it being in the paper so I told them go ahead! I just want him to be questioned about it, even if i dont get it back it may stop him from doing it to someone else

    My card is a visa debit so I'm now gonna look into that.

    Thanks so much guys for all your help/advice.

    cassieismydoggie;4627967

    He's based at the Ipswich depot.I've just rang the police and they are … He's based at the Ipswich depot.I've just rang the police and they are gonna investigate also. They asked me if i minded it being in the paper so I told them go ahead! I just want him to be questioned about it, even if i dont get it back it may stop him from doing it to someone elseMy card is a visa debit so I'm now gonna look into that. Thanks so much guys for all your help/advice.



    Does this mean more than one person could have reported a stolen item?

    Police smash local delivery theft ring!

    Original Poster

    ChipSticks;4627888

    There are a few people that handle a parcel before it's put in your … There are a few people that handle a parcel before it's put in your hands, it could have gone from any part of the process, so i wouldn't jump straight in and accuse the driver. I know it's a high possibility it was him, but not 100%.What a bladdy nightmare hun, hope you get your money back



    Aparently the parcel was security checked before hand by DHL - so it was definately taken by him.

    Original Poster

    Ungreat;4627981

    Does this mean more than one person could have reported a stolen … Does this mean more than one person could have reported a stolen item?Police smash local delivery theft ring!



    who knows ...

    wickedteen;4627940

    read the whole post



    I thought I did... I must be too busy...

    DangerGod;4627947

    You have made a few in your time.



    I try! ;-)

    cassieismydoggie;4627998

    who knows ...



    I remember a couple of years back reading about a postie in Australia who was found to have hundreds of stolen DVD's in his house he had pilfered.

    Chances are if it was the delivery man he was banking on whomever he ripped off not contacting the Police. He's in for a surprise. :-D

    Original Poster

    Ungreat;4628019

    I remember a couple of years back reading about a postie in Australia who … I remember a couple of years back reading about a postie in Australia who was found to have hundreds of stolen DVD's in his house he had pilfered.Chances are if it was the delivery man he was banking on whomever he ripped off not contacting the Police. He's in for a surprise. :-D



    and he'll be in for another one if i find out where he lives!! :x

    abomination;4627784

    Guilty until proven innocent?



    That's the law of "The Misc".

    Original Poster

    thesaint;4628107

    That's the law of "The Misc".



    Hey ... who would you believe?

    Me or the driver?

    Banned

    cassieismydoggie;4628137

    Hey ... who would you believe?Me or the driver?


    I know you both equally well. So neither. I certainly wouldn't jump one way or the other.
    Post a comment
    Avatar
    @
      Text
      Top Discussions
      1. Just heard this...2 ★★★★★★★★★★★★★★ congrats to all on 392k ★★★★★★★★★★★★★★7767191
      2. Do you have one of these 2.1 million 50p's selling for 20x its value?712
      3. Meerkat Movies (2 for 1 Cinema Codes) | Official Trading Thread424014478
      4. Virgin Media Price Hike retention Deals1319

      See more discussions