What Do You Miss From Home?

82
Found 6th Mar 2011
I'm originally from Glasgow, I left in 1990 and haven't been back since and miss a few foody things. At this moment I'm hankering for a roll and fritter with loads of salt and vinegar and a snowball cake. Are you far away from where you grew up and miss anything?

  1. Misc
Groups
  1. Misc
82 Comments

I've just returned home after 10 years away. I missed Pease pudding, Parmos, garlic mayo (the locals way!), stottie buns, scraps, and a few more i'm sure i'll remember!

Original Poster

Lulu'sMammy

I've just returned home after 10 years away. I missed Pease pudding, … I've just returned home after 10 years away. I missed Pease pudding, Parmos, garlic mayo (the locals way!), stottie buns, scraps, and a few more i'm sure i'll remember!



What's parmos?

Original Poster

whatsThePoint

I'm on the isle of man now since leaving BristolI miss people only having … I'm on the isle of man now since leaving BristolI miss people only having 5 toes on each foot



WTF????? oO

Parmos.....chicken breast (i dont eat the meat, the dogs do) in breadcrumbs, covered in bechamel cheese sauce, then grated cheese on top. Comes with chips and salad, then garlic mayo if wanted on top!

http://i288.photobucket.com/albums/ll181/lulusmammy/parmo.jpg

Original Poster

Mmmmm that looks delicious

Fish and Chips (from a seaside town) always seem that little bit tastier to me.

Spent a lot of time in Scarborough when I was young but now live in London.
Do still get them when I visit my dad every so often, but it was every Friday night.

I want one! Lol.

Where's home LLM?

I miss new forest ice cream and the ringwood brewery!

Are you far away from where you grew up .....yes

and miss anything? ...... no

Original Poster

Acx

Fish and Chips (from a seaside town) always seem that little bit tastier … Fish and Chips (from a seaside town) always seem that little bit tastier to me.Spent a lot of time in Scarborough when I was young but now live in London.Do still get them when I visit my dad every so often, but it was every Friday night.



I live in London too, everything takeaway is rubbish here especially chinese food.

Original Poster

chesso

Are you far away from where you grew up .....yesand miss anything? … Are you far away from where you grew up .....yesand miss anything? ...... no



Haha where did you grow up then and where are you now?

Lulu'sMammy

I've just returned home after 10 years away. I missed Pease pudding, … I've just returned home after 10 years away. I missed Pease pudding, Parmos, garlic mayo (the locals way!), stottie buns, scraps, and a few more i'm sure i'll remember!



How is garlic mayo made the local way? im curious!

Are you far away from where you grew up .....not that far, just a ferry cross the Mersey and train away

and miss anything? ...... no

i am living in the same road i grew up in...only thing i miss is my Dad x

I have moved a few times from my upbringing in Somerset,
I moved to Plymouth, then portsmouth with the Navy, Lived in Portsmouth and missed home.

We then got a mortgage in Swansea and I miss home even more so now.

I don't miss no food there, Just miss the people and how I could go out on a fri and sat night knowing that if I lost my friends I would know loads others out so was always entertained.
I have just been home to visit with my kids. I went out into town with my sister and only knew about 5-6 people. It's sad really!

LoveHearts

Haha where did you grow up then and where are you now?


I'm in Cornwall and I grew up far away from here!
TBH I have good memories of the best vanilla slices ever and beef butties that were melt in the mouth delicious ( and beefy!) but I think that's more the passage of time; the places we got them don't exist now!!
Edited by: "chesso" 6th Mar 2011

Original Poster

chesso

I'm in Cornwall and I grew up far away from here!TBH I have good memories … I'm in Cornwall and I grew up far away from here!TBH I have good memories of the best vanilla slices ever and beef butties that were melt in the mouth delicious ( and beefy!) but I think that's more the passage of time; the places we got them don't exist now!!


Ahh Cornwall is a great place to live, I can see why you don't miss anything now

I'm from Dundee, lived in Glasgow for nearly 7 years, I miss chicken breast suppers with batter on them lol.

Original Poster

AshleyRFC

I'm from Dundee, lived in Glasgow for nearly 7 years, I miss chicken … I'm from Dundee, lived in Glasgow for nearly 7 years, I miss chicken breast suppers with batter on them lol.



I don't miss Rangers supporters

nikkib123

Are you far away from where you grew up .....not that far, just a ferry … Are you far away from where you grew up .....not that far, just a ferry cross the Mersey and train awayand miss anything? ...... no




Nikki , didnt realise you was from merseyside lol, no wonder we think alike , ( twinny lol, ) are you in l/pool or over my side on the Wirral ?

LoveHearts

I don't miss Rangers supporters



And we don't miss your smell.

ChipSticks

I want one! Lol. Where's home LLM?


Middlesbrough.

Original Poster

AshleyRFC

And we don't miss your smell.



oO We smell like shamrocks X)

LoveHearts

oO We smell like shamrocks X)



Aye pish stained ones.

Banned

Deep fried hamburgers from the chippie, well I just miss scottish chippies in general.

Banned

AshleyRFC

Aye pish stained ones.



bit much there ashley...............

Original Poster

AshleyRFC

Aye pish stained ones.



I knew that was coming X)

Lulu'sMammy

Middlesbrough.

.

Brb, off to get me some cheesy chicken! Lol

shopstilldrops

Nikki , didnt realise you was from merseyside lol, no wonder we think … Nikki , didnt realise you was from merseyside lol, no wonder we think alike , ( twinny lol, ) are you in l/pool or over my side on the Wirral ?



Yo twinny, I am from Liverpool and now I am part of the Cheshire set X)

LoveHearts

I knew that was coming X)



Gotta love the banter. Where do ya live now anyways?

RFC

bit much there ashley...............



Get a grip.

Original Poster

AshleyRFC

Gotta love the banter. Where do ya live now anyways?



I'm in Enfield now, and yeah I miss the banter, my OH is Greek so he doesn't get my humour X)

Original Poster

greatest666

Deep fried hamburgers from the chippie, well I just miss scottish … Deep fried hamburgers from the chippie, well I just miss scottish chippies in general.

Och aye anything deep fried in batter *drool*

nikkib123

Yo twinny, I am from Liverpool and now I am part of the Cheshire set X)





lol, cool......i am in Meols , ya never know us long lost twins may bump into one another one day X)

Banned

AshleyRFC

Get a grip.



lolz ,just saying ASBs about..........

LoveHearts

I'm in Enfield now, and yeah I miss the banter, my OH is Greek so he … I'm in Enfield now, and yeah I miss the banter, my OH is Greek so he doesn't get my humour X)



I love our humour, most don't get it though, what made ya move there?

RFC

lolz ,just saying ASBs about..........



When is he never?

Original Poster




AshleyRFC

I love our humour, most don't get it though, what made ya move there?



I was living in Greece until 1995 and then OH got offered a good job so we left for London.

Lulu'sMammy

Parmos.....chicken breast (i dont eat the meat, the dogs do) in … Parmos.....chicken breast (i dont eat the meat, the dogs do) in breadcrumbs, covered in bechamel cheese sauce, then grated cheese on top. Comes with chips and salad, then garlic mayo if wanted on top!




i REALLY want one of those,oO

from glasgow, now living in dundee, i miss a good fried pizza
Post a comment
Avatar
@
    Text