Expired

why .99p and not a pound

44
Found 6th Dec 2004
why does everything in shops nowadays have a .99p on it instead of just charging £1 or wotever ammount.

ppl may like collecting coppers to put into childrens bank accounts but is it really worth burning a whole in ur pocket just to save a few pennies?
Community Updates
Misc
44 Comments
The idea in retail stores is to ensure that the customer always recieves change from cash purchases.

makes you think you paid less appar!
devalia

The idea in retail stores is to ensure that the customer always recieves … The idea in retail stores is to ensure that the customer always recieves change from cash purchases.makes you think you paid less appar!



Very clever!
devalia

The idea in retail stores is to ensure that the customer always recieves … The idea in retail stores is to ensure that the customer always recieves change from cash purchases.makes you think you paid less appar!



Doesn't it make you feel good though, when you say "Keep the change"?

:lol:

Usually end up putting it in a collection box if there's one there.

rayman

Doesn't it make you feel good though, when you say "Keep the … Doesn't it make you feel good though, when you say "Keep the change"?:lol:Usually end up putting it in a collection box if there's one there.:D



yeah everyone in the queue behind you thinks your lovely when they hear you say 'keep the change' even though its only a penny!!

you know what they say... look after the pennies......
leonie_2k5

yeah everyone in the queue behind you thinks your lovely … yeah everyone in the queue behind you thinks your lovely when they hear you say 'keep the change' even though its only a penny!!you know what they say... look after the pennies......



lol Yeah those pounds looking after themselves..... somewhere :lol:
I agree... basically, what sounds better, £13.99 or £14.. not the latter :roll:

WE know it doesn't make a difference in our minds, but sometimes we are fooled too and think of it as less!!!

Nice trick though!
another reason is because if you come home from town & say, oh such & such was £13 from THIS SHOP or something cos you can't quite remember the exact price (£13.99). Might make you think that shop is cheaper than somewhere else ?
If taking a penny off is such a good marketing strategy, maybe someone should open a shop next to a pound store and sell everything for 99p
I tihnk their so cheap from not having the overhead of pennies, you have to look after them but pounds, as someone said earlier, look after themselves!
it makes me laugh tho when they say buy this TV for under £100 and its £99.99p lol thats just mad
jcat

If taking a penny off is such a good marketing strategy, maybe someone … If taking a penny off is such a good marketing strategy, maybe someone should open a shop next to a pound store and sell everything for 99p



They have... in Basildon... 2 simular lines in stock, but different most of the time...

The '99p shop' doesnt roll off the tongue as fluently as 'the pound shop' though... so its still easier to call it a pound shop too

perhaps they should have called it 'the under a pound shop'...
i've always thought it woz bicuz people think that 99p is nothing so think its a bargain well not exactly and then have really paid 99p more. confusing but makes sense to me.
Vikash

i've always thought it woz bicuz people think that 99p is nothing so … i've always thought it woz bicuz people think that 99p is nothing so think its a bargain well not exactly and then have really paid 99p more. confusing but makes sense to me.



I know what you mean!!!
It only in the mind guys.
We feel good that we have not spend a pound on an item when actually we have just saved a penny.
£ 99.99 sounds lot cheaper than 100 pounds
Banned
wish we didnt even use coins etc and were more like them crazy japs and used our phones to pay for stuff
Banned
see 4 yrs and nothings changed, still 99p
Banjo String;4187178

wish we didnt even use coins etc and were more like them crazy japs and … wish we didnt even use coins etc and were more like them crazy japs and used our phones to pay for stuff



Wow, serious bump.
sassie;4187185

see 4 yrs and nothings changed, still 99p


yeah it has.. 97p with vat cuts.
Banned
t0mm;4187198

yeah it has.. 97p with vat cuts.



Good point!

Why aren't we seeing any 97.5p shops around?
t0mm;4187198

yeah it has.. 97p with vat cuts.



+1.

LOL @ Sassie living in 2007, we're in 2009 now.
Banned
t0mm;4187198

yeah it has.. 97p with vat cuts.



lol have some good rep for spotting that pal. Well done:thumbsup:
Banned
The JFK;4187213

+1.LOL @ Sassie living in 2007, we're in 2009 now.



like it would make a difference to you
t0mm;4187198

yeah it has.. 97p with vat cuts.



Asda's been at .97 for donkeys, do keep up :thumbsup:
The JFK;4187213

+1.LOL @ Sassie living in 2007, we're in 2009 now.


We're in recession.
Banjo String;4187216

lol have some good rep for spotting that pal. Well done:thumbsup:



peodude;4187241

Asda's been at .97 for donkeys, do keep up :thumbsup:


Haven't bought anything in Asda for about 3 years mate ;-)
sassie;4187233

like it would make a difference to you



You're right, a couple of pennies doesn't make a difference to me. You on the other hand.....:whistling:
t0mm;4187252

We're in recession.



It doesn't affect me.

Today I dropped £10 in the street and I couldn't be bothard to pick it up so I just left it there.

Credit crunch? What credit crunch?
Banned
The JFK;4187291

You're right, a couple of pennies doesn't make a difference to me. You on … You're right, a couple of pennies doesn't make a difference to me. You on the other hand.....:whistling:



you have to have money for it to make a difference, speak to your parents, maybe its time :thumbsup:
The JFK;4187304

It doesn't affect me.Today I dropped £10 in the street and I couldn't be … It doesn't affect me.Today I dropped £10 in the street and I couldn't be bothard to pick it up so I just left it there.Credit crunch? What credit crunch?


I dropped a £50 yesterday, it got dirt on it so i just left it.
sassie;4187323

you have to have money for it to make a difference, speak to your … you have to have money for it to make a difference, speak to your parents, maybe its time :thumbsup:



LOL @ you hating me because I am 17 and I have more money than you.

You don't even have a Plasma/LCD TV! Step into the 21st century FFS!
t0mm;4187326

I dropped a £50 yesterday, it got dirt on it so i just left it.



Nice.
The JFK;4187340

Nice.


Yeah. I think the guy behind me picked it up.
i read an article today in the guardian about how online stores based on the channel islands offer thing's for £17.99 (e.g. new season of scrubs) which is just a penny under the import threshold or something so they can make considerable savings on that, and "pass them on to the customer"
pikachu12;4187353

i read an article today in the guardian about how online stores based on … i read an article today in the guardian about how online stores based on the channel islands offer thing's for £17.99 (e.g. new season of scrubs) which is just a penny under the import threshold or something so they can make considerable savings on that, and "pass them on to the customer"


Another thing is, it's psychological.

People think it looks cheaper if its £9.99 than £10.
Banned
The JFK;4187338

LOL @ you hating me because I am 17 and I have more money than you.You … LOL @ you hating me because I am 17 and I have more money than you.You don't even have a Plasma/LCD TV! Step into the 21st century FFS!



hate is for the kids, when you have lived a little you will realise emotions are spent on those worth it, not a lettuce on the internet
sassie;4187380

hate is for the kids, when you have lived a little you will realise … hate is for the kids, when you have lived a little you will realise emotions are spent on those worth it, not a lettuce on the internet



HAHAHA.

LOL @ your bitterness towards me.

BWAHAHAHAHAHAHA
Banned
The JFK;4187417

HAHAHA.LOL @ your bitterness towards me.BWAHAHAHAHAHAHA



bless you really dont get it do ya, it doesnt matter though, plenty of time
sassie;4187426

bless you really dont get it do ya, it doesnt matter though, plenty of … bless you really dont get it do ya, it doesnt matter though, plenty of time



Why do you troll in all of my threads if you don't hate me?
Banned
The JFK;4187437

Why do you troll in all of my threads if you don't hate me?



Because like you, i can post in any thread i like, if you say someone posting in your thread hates you, what do you call it when someone deosnt post in your thread? love? see im sure you see sense in that, cause my little one can make sense of anything but he is only 6 and your method of madness is put down to?
The JFK;4187437

Why do you troll in all of my threads if you don't hate me?



Why do you troll everyones thread
matt3454;4187469

Why do you troll everyones thread



You what?

Are you being serious?!?!?!?

I don't troll! I have never trolled! I am the victim of troll attacks!

To call me a troll shows that you are a pure playa hater.

Damn these playa haterz. :-(
Post a comment
Avatar
@
    Text

    Top Discussions

    Top Merchants